۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
«غلات» بیشترین حجم واردات مازندران را تشکیل می‌دهد
در گفتگو با بازار مطرح شد:

«غلات» بیشترین حجم واردات مازندران را تشکیل می‌دهد

ساری – رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه میزان واردات استان دو تا سه برابر حجم صادرات است، گفت: غلات بیشترین اقلام وارداتی را تشکیل می دهد.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه میزان واردات در استان مازندران دو تا سه برابر صادرات است، گفت:بیشتر واردات استان مربوط به غلات است که به بندر امیرآباد وارد می شود.

وی با اظهار اینکه بیشتر واردات غلات از طریق بندر امیرآباد که بزرگترین بندر شمال کشور محسوب می شود، صورت می گیرد، گفت: غلات وارد شده بلافاصله پس از ورود به بندر تخلیه و به سمت استان های مقصد بارگیری می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: امساال ۷۰ هزار تن پرتقال و ۱۰۰ هزار تن کیوی از مازندران به خارج صادر شد ولی آمار صادراتی ثبت شده در گمرکات استان چهار هزار و ۵۰۰ تن است و ۲۰ برابر صادرات مرکبات به نام استان های دیگر ثبت می شود.

مهاجر یادآور شد: بسیاری از محصولات مرکبات به کشورهای خارجی و آسیای میانه و یا از طریق پیله وری صادر می شود و باید موانع فراروی حل شود.

وی خواستار حمایت از شرکت های تولیدی و صادرکنندگان شد و گفت: بیشتر شرکت های صادرکننده کشور و استان، شرکت های کوچک و متوسط هستند و باید در حوزه صادرات، شعاع دید را وسیع تر کنیم و شرکت ها حمایت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران همچنین خواستار حمایت بانک تخصصی صادرات از صادرکنندگان برای رقابت در بازارهای خارجی شد و گفت: شورای گفتگو و رفع موانع تولید باید برای حمایت از فعالان بخش خصوصی و صادرکنندگان، وارد میدان شوند و موانع را رفع کنند.

مهاجر در مجموع تراز صادراتی در استان مازندران را مثبت بیان کرد.

کد خبر: ۲٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha