۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
شیراز پکن: مرکز پخش باتری موبایل

شیراز پکن: مرکز پخش باتری موبایل

باتری موبایل اصلی‌ترین جزء سخت‌افزاری گوشی است.

به گزارش بازار، باتری موبایل اصلی‌ترین جزء سخت‌افزاری گوشی است. باتری‌ها منبع تغذیه گوشی هستند و درواقع انرژی موردنیاز دستگاه شما را تأمین می‌کنند. باتری‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. هرکدام از آن‌ها، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و به همین دلیل تأثیر متفاوتی روی نحوهٔ عملکرد و کارکرد گوشی می‌گذارند.

همهٔ باتری‌ها مشخصه‌های به‌خصوصی دارند که تعیین‌کنندهٔ نیروی موردنیاز دستگاه شما هستند. ازآنجایی‌که امروزه استفاده از موبایل افزایش پیدا کرده‌است، باید درمورد باتری‌های آن نیز اطلاعات کافی داشته باشید. با این اطلاعات، می‌توانید یک باتری خوب که کارایی طولانی برای شما دارد را از یک مرکز پخش معتبر خریداری کنید.

چه زمانی باید باتری موبایل خود را تعویض کنیم؟

یکی از رایج‌ترین سؤالات کاربران این است که چه زمانی باید باتری موبایل را تعویض کنیم؟ قبل از هر چیزی باید بدانید که قاعدهٔ مشخصی برای زمان تعویض باتری وجود ندارد، درواقع همه‌چیز به الگوی مصرف از باتری گوشی و نحوهٔ نگه‌داری از آن وابسته است‌ برای مثال اگر شما مدام از گوشی برای گیم استفاده کنید، مطمئناً الگوی مصرف از باتری به‌هم می‌خورد. یا اگر مدام زمانی که شارژ گوشی به زیر بیست درصد می‌رسد، از آن استفاده کنید، نمی‌توانید آن‌گونه که باید از آن نگه‌داری کنید. این باعث می‌شود که عمر باتری کم شود و زمان تعویض آن زودتر از حد موعود فرا برسد، بااین‌حال اگر فکر می‌کنید گوشی شما زمان بسیار زیاد یا بسیارکم برای شارژ کردن کامل نیاز دارد و یا در مدت‌زمان بسیارکم شارژ خالی می‌کند، باید برای تعویض آن اقدام کنید. برخی افراد با تعویض باتری مخالف هستند. با این‌که پیدا کردن باتری باکیفیت در بازار کار ساده‌ای نیست، اما راهکاری جزء تعویض باتری ندارید.

راهنمای خرید باتری

انتخاب و خرید باتری کار آسانی نیست و نیاز به اطلاعات بالایی دارد. ازآنجایی‌که امروزه باتری‌های غیراصل به‌طور گسترده تولید می‌شوند و اکثر فروشنده‌ها درپی دریافت هزینهٔ بالاتر در قبال این محصولات غیر اصل هستند، انتخاب یک باتری اصل سخت است، ازاین‌رو لازم است خرید باتری سونی، خرید باتری موبایل گوشی لنوو و ... را از یک مجموعهٔ معتبر و تعویض باتری را با کمک یک فرد متخصص انجام دهید.

در ادامه نکات مهم برای خرید باتری‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • تاریخ تولید باتری

باتری‌ها ماهیت شیمیایی دارند، به‌دلیل همین ماهیت، باید در شرایط خاصی نگه‌داری شوند. این باعث می‌شود که سلول‌های باتری خراب نشده و کارایی‌شان حفظ شود. بسیاری از فروشندگان به این موضوع توجه نمی‌کنند و باتری‌ها را به مدت بسیار طولانی در انبار نگه‌داری می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که اگر باتری از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد، اما چون به مدت طولانی آن‌گونه که باید نگه‌داری نشده، کارایی چندانی نداشته باشد، بنابراین با توجه به تاریخ تولید باتری که روی باتری هم نوشته شده‌است، می‌توانید بفهمید چقدر از طول عمر باتری گذشته است‌؛ هرچقدر باتری جدیدتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود.

  • گارانتی معتبر باتری

گارانتی ازجمله مواردی است که در خرید همهٔ محصولات باید به آن توجه کنید. باتری موبایل نیز از این قاعده مستثنا نیست، یعنی یکی از فاکتورهای مهم برای خرید، شرکت گارانتی ‌دهنده است. باتری‌هایی که گارانتی بیشتری دارند، معمولاً طول عمر بیشتری هم دارند و شارژدهی بهتری ارائه می‌دهند. وجود گارانتی معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد که اگر باتری در فرایند حمل‌ونقل یا نگه‌داری در انبار خراب شده باشد، امکان تعویض آن وجود داشته باشد.

باتری‌های باکیفیت موجود در بازار معمولاً با گارانتی شش‌ماهه ارائه می‌شوند. این شش ماه تضمینی برای کیفیت و طول عمر باتری خواهد بود. برخی از باتری‌ها وجود دارند که با مهلت تست به فروش می‌رسند، یعنی زمان خاصی برای شما در نظر گرفته می‌شود، اگر در این مهلت باتری خراب شد، می‌توانید آن را تعویض کنید.

  • ظرفیت باتری

ظرفیت باتری موبایل از دیگر فاکتورهای مهم در خرید است. ظرفیت باتری با میلی‌آمپر نمایش داده می‌شود؛ هرچقدر میلی‌آمپر باتری بیشتر باشد، قدرت شارژدهی آن بیشتر است. بسیاری از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه‌های باتری، دست به تولید باتری‌های بی‌کیفیت‌تر از نسخهٔ اورجینال می‌زنند که ظرفیت و شارژدهی کمتری دارند و البته قیمت آن‌ها نیز کمتر است. در عوض برخی از کمپانی‌ها، اقدام به تولید باتری‌های تقویت‌شده می‌کنند. این باتری‌ها ظرفیت و شارژدهی بیشتری نسبت‌به نسخهٔ اورجینال داشته و البته هزینهٔ بیشتری هم دارند، اما به‌طورکلی باید به معتبر بودن فروشگاه و کمپانی سازنده توجه کنید.

شیراز پکن: مرکز پخش باتری موبایل

  • کیفیت و اصل بودن باتری

در خرید باتری، یک موضوع مهم و اساسی توجه به کیفیت و اصل بودن باتری است. زمانی که شما قصد خرید باتری را دارید، با ده‌ها مدل روبه‌رو می‌شوید. اگر شما بهترین سازنده‌های باتری موبایل را بشناسید و از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید، حتماً یک باتری باکیفیت خریداری می‌کنید.

  • قیمت باتری

قیمت از موضوع دیگری است که باید در خرید به آن توجه کنید. قیمت باتری به عوامل متعددی وابسته است مثلاً هرچقدر برند تولیدکنندهٔ باتری مشهورتر باشد، مسلماً هزینهٔ باتری‌های تولیدی آن‌هم بیشتر است. هرچقدر ظرفیت باتری بیشتر باشد، باید هزینهٔ بیشتری برای خرید پرداخت کنید. از سمتی باتری گوشی‌های مختلف هزینه‌های مختلفی را دربرمی‌گیرند مثلاً قیمت باتری موبایل ایسوس باقیمت باتری گوشی هوآوی متفاوت است.

  • نوع باتری

انواع مختلفی از باتری‌ها وجود دارد که بسته به مدل گوشی خریداری می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لیتیوم پلیمری؛

  2. لیتیوم یونی؛

  3. نیکل هیدرید فلز؛

  4. نیکل کادمیوم.

اکثر باتری‌های موجود در بازا، از نوع لیتیوم پلیمری یا لیتیوم یونی هستند، اما چون لیتیوم پلیمری سرعت شارژدهی بالاتر دارد و ایمن‌تر است، بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

شیراز پکن: مرکز پخش باتری موبایل

  • مواد اولیهٔ به‌کاررفته در ساخت

یک مورد مهم دیگر برای خرید باتری، توجه به مواد اولیهٔ به‌کاررفته در ساخت آن است. مواد اولیه باکیفیت هزینهٔ بیشتری را دربرمی‌گیرند، اما در عوض کارایی و طول عمر بالایی به باتری هدیه می‌دهند.

فرقی ندارد گوشی شما چه مدلی باشد، سونی، لنوو، ایسوس و ... اگر زمان زیادی از آن استفاده کنید و یا به‌گونه‌ای که باید از آن نگه‌داری نکنید، باتری خراب یا ضعیف می‌شود. خرابی یا ضعیف‌شدن باتری، شارژدهی گوشی را پایین می‌آورد و صدمات جبران‌ناپذیری به موبایلتان وارد می‌کند، ازاین‌رو برای خرید باتری موبایل باید دقت زیادی به خرج دهید. علاوه‌بر این، باید از یک مرکز فروش مطمئن و معتبر خرید را انجام دهید. حتی توصیه می‌شود قبل از خرید، با یک فرد خبره صحبت کرده و مشاوره دریافت کنید.

کد خبر: ۲۱۳٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha