۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
 سرمایه گذاران خارجی در مباحث مالی مشکلات متعددی دارند
رئیس انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایران و خارج:

سرمایه گذاران خارجی در مباحث مالی مشکلات متعددی دارند

سلیمی، رئیس انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایران و خارج اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از متقاضیان مجوز سرمایه گذاری خارجی، موفق به سرمایه گذاری می شوند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسین سلیمی گفت: بخش عمده ای از افراد خارجی که در ایران سرمایه گذاری کردند را افغانی ها تشکیل می دهند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از کرونا و مشکلات ما، اکثر سرمایه گذاران پس از اخذ مجوز به کشور مبدا بر می گردند و بعد از ورود ماشین آلات به داخل کشور سرمایه خود را وارد می کنند.

رئیس انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایران و خارج اضافه کرد: بنابر مشکلاتی که به دلیل تحریم ها در کشور ایجاد شده اند برخی از شرکت هایی که با آمریکا کار می کنند باید برای ادامه سرمایه گذاری در ایران بین ایران و آمریکا دست به انتخاب بزنند.

وی ادامه داد: برخی از شرکت های خارجی برای انتقال پول به داخل ایران با مشکلات متعددی مواجه می شوند و حتی برخی از این شرکت ها بعد از اخذ مجوز نمی توانند ماشین آلات را وارد کنند.

حسین سلیمی تاکید داشت: در شش ماه اخیر تقاضا برای سرمایه گذاری خارجی افزایش پیدا کرده است اما به دلیل شیوع کرونا فعالیت های مختلف مقداری پیچیده شده اند.

وی افزود: در حال حاضر همه کشورها با رکود اقتصادی مواجه هستند و همین موضوع باعث می شود تا مباحث مالی و انتقال پول به سختی پیش بروند.

رئیس انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایران و خارج با اشاره به این که مجوزهای سرمایه گذاری خارجی شش ماه اعتبار دارند، تصریح کرد: اگر سرمایه گذار خارجی ظرف شش ماه بخشی از سرمایه خود را وارد نکند، مجوز به طور خودکار لغو می شود.

وی تاکید داشت: مشکلات متعدد مالی موجود در کشور باعث می شوند تا درصد مجوزهای دریافتی با میزان مجوزهای درخواستی فاصله زیادی داشته باشد.

حسین سلیمی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از متقاضیان مجوز سرمایه گذاری خارجی موفق به سرمایه گذاری می شوند.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا، توضیح داد: برخی از شرکت های سرمایه گذاری گمان می کنند که آمریکا سرمایه گذاری در ایران را در رشته های مختلف تحریم کرده است، در حالی که چنین اتفاقی نیافتاده است و تحریم ها فقط بخشی از سرمایه گذاری ها را شامل می شوند.

رئیس انجمن سرمایه گذاری های مشترک ایران و خارج اضافه کرد: ما سرمایه گذاران را راهنمایی می کنیم و اطلاعات دقیقی از شرایط تحریم در اختیار آن ها می گذاریم.

وی تصریح کرد: در روند سرمایه گذاری های خارجی بزرگ ترین مشکل به انتقال پول مربوط می شود.

حسین سلیمی با اشاره به این که در حال حاضر ما می توانیم با روش تهاتر سرمایه گذاران مختلف را در ایران نگه داریم، اظهار داشت: سرمایه و پول همیشه ترس دارد و در جایی می ماند که امنیت اقتصادی و سیاسی در آن جا پابرجا باشد.

وی با اشاره به این که در سال گذشته حدود ۴ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده ایم، افزود: در حال حاضر بسیاری از مواد اولیه صنعتی در کشور تولید می شوند و همین موضوع می تواند برای سرمایه گذاران خارجی نکته ای مثبت باشد.

کد خبر: ۲۱٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha