۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای احداث آزادراه بوشهر شیراز
استاندار بوشهر خبر داد

سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای احداث آزادراه بوشهر شیراز

بوشهر- استاندار بوشهر از سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای احداث آزادراه بوشهر به شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه در کشور مشکل منابع اعتباری وجود ندارد اظهار داشت: در حوزه عمرانی، تملک دارایی، مصوبات سفر و لایحه بودجه و در حوزه اقتصادی نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بند الف تبصره ۱۸، منابع بانک‌ها و.. وجود دارد که منابع مهم و قابل وصولی هستند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: حوزه ارزش افزوده، مالیات و آلایندگی و همچنین عوارض شهرداری‌ها نیز از دیگر منابع قابل وصول است که اگر ساز و کار درستی داشته باشیم، منتج به نتیجه می‌شود.

محمدی‌زاده تصریح کرد: دستگاه‌های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد و ستاد اجرایی و بنیاد برکت و بنیاد علوی و خیریه‌ها و ...نیز از دیگر منابع اعتباری هستند.

وی خواستار پیگیری شبانه‌روزی مدیران استان بوشهر برای وصول اعتبارات ملی و وزارتخانه‌ای شد و گفت: باید اعتبارات و بودجه‌های ملی را با پیگیری کارشناسانه، کشف و جذب و وارد استان بوشهر کنیم.

وی بر لزوم استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و فناور و افزایش بهره‌وری در امور تاکید کرد و افزود: امسال در پرورش میگو، با استفاده از روش‌های نوین و دانش بنیان، تولید میگو از ۲۸ هزار تن به ۳۹ هزار تن افزایش یافت که اگر این روند تداوم یابد، دسترسی به تولید ۱۰۰ هزار تن میگو نیز محقق می‌شود.

استاندار بوشهر از سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای احداث آزادراه بوشهر شیراز خبر داد و گفت: با تلاش و رایزنی و پیگیری متعدد، مقرر شد که ۳۰ درصد از اعتبارات از طریق وزارت راه و شهرسازی، ۴۰ درصد از طریق پیمانکاران و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ۲۰ درصد پتروشیمی‌ها و ۱۰ درصد صندوق بازنشستگی نفت، تامین شود و تمام منابع این پروژه تامین شده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه باید پیگیری و تلاش کنیم تا منابع جذب شوند ابراز داشت: مدیران باید روزهای پایانی سال برای جذب منابع و اعتبارات ملی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ سال طلایی برای استان بوشهر است افزود: با مصوبات ارزشمند سفر رئیس جمهور و سایر پیگیری‌ها، امیدواریم با تحقق اهداف مورد نظر، شاهد رضایت خاطر مردم شریف استان بوشهر باشیم.

محمدی زاده تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ قابل مقایسه با سال ۱۴۰۱ نیست و اطمینان دارم تحولی عظیم در بخش‌های مختلف خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۱۲٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha