۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
اقتصاد و معیشت، مطالبه مردم از مجلس
یادداشت

اقتصاد و معیشت، مطالبه مردم از مجلس

همدان- مجلس یازدهم باید با تصویب قوانینی در حمایت از تولید و اشتغال در مسیر حل مشکلات اقتصادی مردم و تقویت اقتصاد کشور حرکت کند؛ این جمله بخشی از یادداشت اسدالله ربانی مهر کارشناس ارشد مدیریت بین الملل است که برای رسانه بازار نگاشته شده است.

اسدالله ربانی مهر؛ بازار: مجلس دهم شورای اسلامی بعد از چهار سال فعالیت پر فراز و نشیب به هر حال به کار خود پایان داد و مجلس یازدهم فعالیت خود را رسماً شروع کرد.

مجلسی که باید کارشناسان و نخبگان آن را منصفانه نقد و آسیب شناسی کنند و در این میان مجلس جدید باید ضمن اجرای نقاط قوت مجلس دهم، سعی کند در چهار سال پیش رو نقاط ضعف را برطرف کرده و اجاره ندهند به جای پرداختن به مشکلات مردم مسائل حاشیه ای و کوچک که اصلاً در دنیای امروزی جایگاهی ندارد دوباره تکرار شود.
مجلس یازدهم باید به جای پرداختن به مسائل کوچک و چند تذکر بیشتر به فکر کارهای بزرگ و ایده های کلان در راستای توسعه کشور باشد و از همه مهمتر نمایندگان مردم در مجلس یازدهم جایگاه رفیع مجلس را با عملکردهای خودشان ارتقا دهند.

اما مجلس جدید در حالی آغاز به کار کرد که کشور و حتی جهان با شرایط خاصی روبروست و بخش عظیمی از آن درگیر ویروس کروناست که بر همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی تاثیر داشته است اما با این وجود بیشترین تاثیر گذاری در حوزه اقتصادی بوده است.

شاید تغییر اکثریت نمایندگان مجلس و انتخاب نمایندگان جدید خود به نوعی اعتراض به عملکرد بعضی نمایندگان در مجلس دهم بوده است

مردم در سال‌های اخیر نسبت به عملکرد مجلس و بعضی رفتارهای نمایندگان انتقاداتی داشته اند که شاید بخش اصلی آن در دو حوزه قانون‌گذاری و نظارت بوده است؛ بسیاری از قوانین مجلس با واقعیات کشور همخوانی نداشته و بسیاری از آن‌ها شاید نتوانسته مشکلات اقتصادی را کاهش دهد و به شکلی می توان گفت نمایندگان مجلس دهم نتوانستند انتظارات مردم را در بسیاری از حوزه ها برآورده کنند و شاید تغییر اکثریت نمایندگان مجلس و انتخاب نمایندگان جدید خود به نوعی اعتراض به عملکرد بعضی نمایندگان در مجلس دهم بوده است.

البته در کنار انتقادات نمی توان کل عملکرد مجلس را نادیده گرفت و بی شک در سایر بخش ها نیز مشکلاتی داریم اما به هر حال مجلس شالوده و اساس قانونگذاری در کشور است و باید تحرک بیشتری داشته و در بحث حل و رفع مشکلات مردم، ورود جدی‌تری داشته باشد.

مجلس یازدهم می‌تواند با تصویب قوانین اثر گذار در مسائل و مشکلات مهم مردم نقش تاثیرگذاری داشته باشد و نباید این امتیاز برجسته به فراموشی سپرده شود.

لزوم تصویب قوانینی در حمایت از تولید و اشتغال
به هر حال امروز در کشور موضوع مهم تحریم‌های اقتصادی دشمنان بیش از همیشه ملموس است چراکه باعث ایجاد مشکلاتی در کشور شده و مجلس می تواند با پیگیری مسائل مهم کشور از جمله تحریم، شرایط اقتصادی که  ویروس کرونا ایجاد کرد و از همه مهمتر تصویب قوانینی که در حمایت از تولید و اشتغال باشد در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم و تقویت اقتصاد کشور حرکت کند.

انتظار می رود مجلس جدید مطالبه به حق مردم را مورد توجه قرار دهد و از همه مهمتر اینکه در سال پایانی دولت با هماهنگی و همکاری دولت و حتی قوه قضائیه در زمینه حل مشکلات اقتصادی مردم ورود اساسی و تاثیرگذار داشته باشد.

کد خبر: ۲۱٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha