۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
 قیمت گیاهان دارویی در گلستان بسیار کم است
مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت:

قیمت گیاهان دارویی در گلستان بسیار کم است

گرگان- فرامرزی، مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت عدم قیمت ثبات بازار را چالش کشاورزان گلستانی دانست و گفت: متاسفانه با این شرایط گیاهان دارویی با قیمت غیر منصفانه و بسیار پائین از کشاورز خریداری می شود.

نسترن فرامرزی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: گلستان به لحاظ تولید گیاهان دارویی بسیار مستعد بوده و به واسطه دارا بودن اکثر اقلیم های آب و هوایی، می توان گیاهان دارویی متناسب با اقلیم های مختلف را در این استان کشت کرد.

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت با بیان اینکه در سال های اخیر کشاورزان استان علاقه مندی خود را نسبت به کشت گیاهان دارویی نشان دادند، افزود: خوشبختانه برای کشت گیاهان دارویی نیاز به اراضی با وسعت زیاد نیست و به این ترتیب می توان از کمترین سطح بهترین بهره را برد.

وی ادامه داد: به دلیل هزینه بالای برداشت برخی گیاهان دارویی، کشت این محصول زمانی برای کشاورز صرفه اقتصادی خواهد داشت که آن با قیمت واقعی به فروش برسد

او ضمن یادآوری این موضوع که عدم ثبات بازار معضلی است که کشاورزان با آن مواجه هستند، اظهار کرد: متاسفانه با این شرایط محصولات با قیمت غیر منصفانه از کشاورز خریداری می شود و از آنجاییکه برخی گیاهان باید به صورت تازه به فروش برسند این مشکل کشاورزان را دو چندان می کند.

فرامرزی از نبود صنایع تبدیلی به عنوان معضل جدی استان یاد کرد و گفت: همین تعداد محدود کارخانه های موجود هم ارتباط زیادی با تولید کننده ندارند و اغلب کشاورزان محصولات را به خریداران خارج از استان می فروشند.

به گفته مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت، در دو سال گذشته علی رغم استعدادهای خوب محیطی و نیروی انسانی، استان گلستان در تولید گیاهان دارویی دچار معضل بود.

او اضافه کرد: با توجه به هزینه کارگری بالا در این کشت و برداشت به صورت دستی، در صورتیکه که بازار فروش خوبی در انتظار کشاورز باشد، برای زارع صرفه اقتصادی خواهد داشت.

فرامرزی استفاده از ادوات مکانیزه را منجر به تسهیل کاشت و برداشت دانست و گفت: دستگاه هایی برای برداشت گیاهان دارویی ساخته شده که در صورت خرید این دستگاه ها در استان، بخشی از مشکل برداشت محصولات برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت در خاتمه یادآور شد: در صورت انتخاب گونه مناسب با شرایط آب و هوایی و وجود بازار فروش مناسب، درآمد بیشتری نسبت به کشت محصولات زراعی عاید کشاورز خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۱٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha