۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای ایلام| مکانیزاسیون کشاورزی به روز می‌شود
مدیرکل ستاد اجرایی ایلام خبر داد؛

اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای ایلام| مکانیزاسیون کشاورزی به روز می‌شود

ایلام- زارع، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان، گفت: مکانیزاسیون کشاورزی استان به روز می شود.

محمد زارع در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: افزایش سطح زیر کشت و حمایت از کشاورزان دیمکار در استان در سال آینده ارتقای بسیار خوبی پیدا خواهد کرد و جایی امیدواری دارد که با نظم، همکاری و پیگیری‌هایی که بین جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام وجود دارد، نمره قابل‌قبولی در این حوزه گرفته شود.

وی، با بیان اینکه با توجه به وجود اراضی مستعد دیم در استان انتطار می‌رود این حوزه در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: امسال اعتبارات در نظر گرفته شده برای افزایش سطح زیر کشت در دیمزارهای استان تمام و کمال اختصاص یافته است.

زارع، با اشاره به اینکه در سال آینده از کشاورزان دیمکار استان حمایت بیشتری می‌شود، تصریح کرد: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان به امنیت غذایی کشور کمک بسیار به‌سزایی می‌کند.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام ادامه داد: اطلاع‌رسانی‌ها و همکاری بسیار خوب رسانه‌ها در استان باعث شده کشاورزان دیم‌کار به خوبی از اجرای این طرح آگاه شوند و خوب پای کار بیایند که جا دارد از همه رسانه‌ها و خبرنگاران پرتلاش و خستگی‌ناپذیر استان تشکر و قدردانی کنیم.

وجود ظرفیت عظیم در حوزه کشاورزی و دامپروری ایلام

وی، با بیان اینکه سال آینده سطح زیر کشت دیم در استان افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت، گفت: باید در اجرای طرح جهش تولید از کشت تک‌محصولی عبور کرده و تنوع کشت صورت گیرد تا دستیابی به پایداری تولید تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه مکانیزاسیون کشاورزی در ایلام باید به‌روز شود و وسایل کشت سنتی کنار گذاشته شود تا بهره‌وری تولید افزایش یابد، تصریح کرد: یکی از ضعف‌های استان در کشت محصولات زراعی، استفاده از وسایل قدیمی و سنتی است که ضمن تخریب ساختار خاک و افزایش فرسایش آن، مانع افزایش بهره‌وری می‌شود

.زارع با اشاره به وجود ظرفیت عظیم استان در حوزه کشاورزی و دامپروری، بیان کرد: سال آینده جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، باید با حداکثر ظرفیت در این دو حوزه فعال شوند تا نتیجه آن در سفره مردم دیده شود.

وی اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تمام توان برای محرومیت‌زدایی در استان پای کار است اما می‌طلبد که همه دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را به عمل آورند.

کد خبر: ۲۱۱٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha