۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
خرمای کبکاب دشتستان با نرخ  هر کیلوگرم ۴۸ هزار تومان برای ماه مبارک رمضان| قیمت خرمای پیارم نجومی شد
فعال بازار خرما در گفت‌وگو با بازار:

خرمای کبکاب دشتستان با نرخ هر کیلوگرم ۴۸ هزار تومان برای ماه مبارک رمضان| قیمت خرمای پیارم نجومی شد

بوشهر- اخلاق‌پسند فعال بازار خرما با بیان اینکه خرمای کبکاب دشتستان با نرخ هر کیلوگرم ۴۸ هزار تومان برای ماه مبارک رمضان قیمت‌گذاری شده گفت: انتظار داریم روند صادرات خرما تسهیل شود.

نادر اخلاق‌پسند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: خرما یک محصول مغذی و با کیفیت است که ارزش غذایی بالایی دارد و انتظار داریم خرما وارد سبد غذایی خانوارها، شود.

وی افزود: استان بوشهر با تولید ۱۷۵ هزار تن خرما، جایگاه ویژه‌ای در تامین خرمای کشور دارد و امسال در راستای بهبود صادرات محصول از تمام توان موجود بهره می‌بریم.

تولیدکننده و فعال بازار خرما خاطر نشان کرد: با وجود تولید ۱.۲ میلیون تن خرما در نخلستان‌های سراسر کشور، در سال جاری تنها ۳۷۰ هزار تن خرما و رطب از کشور صادر شده که بوشهر جایگاه مناسبی در صادرات ندارد.

اخلاق‌پسند تصریح کرد: معرفی کبکاب دشتستان به بازارهای داخلی و خارجی موجبات بهبود وضعیت فروش بویژه در داخل کشور شده و قیمت محصول نیز نسبت به قبل رشد محسوسی را نشان می‌دهد.

وی در ارتباط با افزایش قیمت خرما در ماه‌های اخیر اضافه کرد: با برپایی میز و نمایشگاه خرما و پیگیری مسئولان و نمایندگان و فعالان بازار خرما، بتدریج کبکاب دشتستان رشد قابل توجهی در قیمت‌ها داشته است.

اخلاق‌پسند گفت: با اعلام سازمان میوه و تره‌بار، قیمت خرمای ماه مبارک رمضان، مشخص شده که بر این اساس، امیدواریم خرمای موجود در انبارهای دشتستان فروش رود.

وی اضافه کرد: خرمای پیارم ممتاز با قیمت هر کیلوگرم ۱۴۵ هزار تومان به عنوان گران‌ترین رقم خرما و خرمای خارک خوشه‌ای درجه دو با قیمت هر کیلوگرم ۲۲ هزار تومان ارزان‌ترین رقم خرماست.

این تولیدکننده و فعال بازار خرما یادآور شد: خرمای کبکاب دشتستان با قیمت هر کیلوگرم ۴۸ هزار تومان، وارد بازار شده و تاکنون استقبال خوبی نیز از این خرما شده است.

اخلاق‌پسند تصریح کرد: خرمای پیارم ممتاز ۳ برابر کبکاب دشتستان قیمت‌گذاری شده که البته کیفیت کبکاب، بسیار بالاست و انتظار افزایش قیمت‌ها را داریم.

کد خبر: ۲۱۱٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha