۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
فعالان اقتصادی اصفهان نیازمند آموزش تجارت بین الملل و فنون مذاکره هستند
صادرکننده نمونه کشور:

فعالان اقتصادی اصفهان نیازمند آموزش تجارت بین الملل و فنون مذاکره هستند

اصفهان - نورالله؛ صادرکننده نمونه کشور گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی در کشور و اصفهان نیازمند آموزش تجارت بین الملل و فنون مذاکره هستند، موضوعی که در سالهای گذشته مغفول بوده است.

علی صفر نورالله، در گفت و گو با بازار اظهار کرد: با وجود اینکه در اصفهان فعالیت های زیادی برای توسعه صادرات انجام شده و گفته می شود که میزان صادرات با رشد ۱۶ درصدی روبرو است اما توسعه تسهیلات گمرگی، زیرساختهای حمل و نقل و حمایت از صادرکنندگان از موضوعاتی است که همچنان مغفول مانده است.

وی افزود: هنوز بسیاری از فعالان اقتصادی کشور و اصفهان نیازمند آموزش تجارت بین الملل و فنون مذاکره هستند و دلیل اصلی مشکلات آنها همین عدم آموزش است که وظیفه نهادهای مرتبط بوده و از آن در سالهای گذشته غفلت شده است.

صادرکننده نمونه کشور تاکید کرد: در حال حاضر نمی توان به فعالیت ها و امکاناتی که دولت و اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان دو بخش دولتی و خصوصی برای توسعه صادرات ایجاد کرده اند، نمره قابل قبول و بالایی داد.

وی ادامه داد: در حققیت تجار ایرانی با هزینه بسیار سنگین و سعی و خطا بازار خود را می بینند، چراکه مطالعات امکان‌سنجی بازار هنوز انجام نشده و در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد، در حقیقت آموزش واقعی در زمین بازی صادرات صورت می‌گیرد.

نور الله تاکید کرد: برای موفقیت در این کار نیازمند حمایت همه نهادها هستیم چراکه بخش عمده مشکلات صادرکنندگان در حوزه رفع تعهد ارزی مربوط به سال‌های گذشته است.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha