۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
مراحل بروزرسانی سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی جهت ارسال به سامانه مودیان
اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور؛

مراحل بروزرسانی سامانه صدور صورتحساب الکترونیکی جهت ارسال به سامانه مودیان

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد مودیان مالیاتی می توانند با طی مراحلی امکان ارسال مستقیم اطلاعات صورتحساب الکترونیکی را به سامانه مودیان فراهم نمایند.

به گزارش بازار، سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه ای مکان ارسال مستقیم اطلاعات صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان را برای مودیان مالیاتی فراهم کرد.

در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: نظر به آنکه سایر اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ از تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ مکلف به رعایت مقررات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان خواهند بود، به استحضار می‌رساند مشمولین اجرای قانون مذکور می‌توانند با انجام تغییراتی بشرح ذیل در سامانه‌های صدور صورتحساب خود (سیستم‌های حسابداری) امکان ارسال مستقیم اطلاعات صورتحساب الکترونیکی را به سامانه مودیان فراهم نمایند:

۱-مراجعه به نشانی Intamedia.ir بخش پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، بخش آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و نرم افزارهای مرتبط و مطالعه اسناد ذیل:

الف) سند ویژگی‌ها و مشخصات پایانه فروشگاهی – حافظه مالیاتی

ب) دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی

ج) دستورالعمل فنی نحوه اتصال به سامانه مودیان

د) قالب شناسه یکتای حافظه مالیاتی و شماره مالیاتی منحصر بفرد

۲-اضافه نمودن ضوابط اعلامی جهت صدور صورتحساب الکترونیکی حسب اسناد مذکور، در سامانه‌های صدور صورتحساب خود (انجام اینکار توسط برنامه نویسان هر شرکت و در صورت عدم وجود، توسط شرکت تولید کننده نرم افزار حسابداری امکان پذیر می‌باشد). از جمله ضوابط اعلامی: تولید شماره مالیاتی منحصر بفرد برای هر صورتحساب طبق مشخصات اعلام شده در سند، اضافه نمودن اقلام اطلاعاتی اختیاری و اجباری صورتحساب حسب الگوهای صورتحساب مشخص شده در سند و. می‌باشد.

۳-جهت ارسال صورتحساب به صورت مستقیم به سامانه مودیان ضرورت دارد ابتدا سند " دستورالعمل فنی نحوه اتصال به سامانه مودیان" مطالعه شود و متعاقب آن ضوابط اعلام شده در سامانه صدور صورتحساب مودی اعمال گردد. این کار از طریق برنامه نویسی در سامانه حسابداری امکان پذیر می‌باشد.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha