۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
شبکه گاز شمال شرق ایران با اجرای چند پروژه تقویت می‌شود
معاون وزیر نفت در امور گاز:

شبکه گاز شمال شرق ایران با اجرای چند پروژه تقویت می‌شود

چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد که شرکت ملی گاز ایران اجرای چندین پروژه برای تقویت شبکه گاز در مناطق شمال شرق کشور را دستور کار دارد.

به گزارش بازار، مجید چگنی، امروز (شنبه، ۲۰ اسفندماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ به تربت جام ضمن تبریک به مناسبت ایام شعبانیه، گفت: این پروژه با توجه با تاکیدهای وزیر نفت برای تقویت گازرسانی به شمال شرق کشور و تسریع در آغاز عملیات‌های اجرایی صنعت گاز به این مناطق آغاز شده است.

وی با بیان اینکه چند پروژه اصلی به‌منظور تقویت شبکه گاز به مناطق شمال شرق ایران در دستور کار وزارت نفت است، تصریح کرد: برای پایداری گازرسانی به این مناطق پروژه احداث خط لوله گاز ۳۶ اینچ دوراهی دشتک به نهبندان به زودی آغاز می‌شود، آغاز عملیات خط انتقال گاز لوله یازدهم و ساخت ایستگاه تقویت فشار آرادان هم در دستور کار قرار دارد که در تقویت شبکه گاز شمال شرق کشور بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: بحث ذخیره سازی گاز در شهرک‌های صنعتی نیز پیگیری می‌شود که همه با توجه به شرایط مناطق و مشترکان اجرایی خواهند شد.

به گفته چگنی، با تکمیل پروژه تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ حدفاصل صالح‌آباد به تربت جام ۱۰ شهر با ۱۶۶ هزار مشترک گازرسانی می‌شوند.

براساس این گزارش، ورود جبهه هوای بسیار سرد در ۲۰ دی‌ماه امسال به کشور سبب کاهش شدید دما تا منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد شد. هم‌زمان با این کاهش دما، کشور ترکمنستان، گاز وارداتی به ایران را قطع کرد و در پی افزایش مصرف گاز در کشور، شبکه خطوط انتقال گاز خراسان رضوی که در انتهای شاخه‌های خطوط هستند با شدت، وسعت و ماندگاری هوای بسیار سرد، پیش از ظهر روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) پس از چهار روز افت فشار پیاپی، دچار مشکل شد.

جریان گاز بخشی از شهر تربت‌جام (۳۰ درصد مشترکان) در این روز با وجود مدیریت شبکه انتقال گاز و تغییر آرایش شیرهای خطوط انتقال ازسوی مدیریت دیسپچینگ ملی گاز ایران، قطع شد.

هم‌زمان با این اتفاق، جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز کشور روز یکشنبه (۲۵ دی‌ماه) برای بررسی میدانی شبکه شمال شرق کشور و راهکارهای جلوگیری از افت فشار گاز و اطمینان از تداوم پایداری کامل شبکه شرق کشور به استان خراسان رضوی و شهر تربت‌جام رفتند.

اوجی در جریان این سفر، دستور احداث خط لوله گاز کمکی برای تقویت فشار گاز تربت جام و توابع آن تا سال آینده را صادر کرد.

کد خبر: ۲۱۱٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha