۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۷
تصویب تهاتر خرمای کبکاب با میوه‌های گرمسیری کشورهای شرق آسیا| مشکل برگشت پول رفع شد
فعال و تولیدکننده خرما در گفت‌وگو با بازار:

تصویب تهاتر خرمای کبکاب با میوه‌های گرمسیری کشورهای شرق آسیا| مشکل برگشت پول رفع شد

بوشهر- بنافی فعال بازار خرما با اشاره به تصویب تهاتر خرمای کبکاب با میوه های گرمسیری کشورهای شرق آسیا گفت: مشکل برگشت پول حاصل از فروش محصول، رفع می‌شود.

حبیب بنافی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در روزهای ۹ و ۱۰ اسفند بخش زیادی از خرمای کبکاب با کیفیت مطلوب از دشتستان به مقصد عراق صادر شد.

وی افزود: علاوه بر آن، حدود یک‌هزار تن نیز به مقصد تهران و مشهد و و اصفهان و شیراز و ...ارسال شد.

این فعال بازار خرما خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد خارجی و داخلی برای خرمای کبکاب دشتستان، انتظار می‌رود قیمت خرما بالاتر از میزان فعلی برود.

بنافی تصریح کرد: برای ماه رمضان نیز تعدادی از کشورهای مسلمان، درخواست خرید کبکاب دشتستان دارند که این مهم نیز در افزایش قیمت موثر است.

وی به تصمیمات مهم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در صادرات و تهاتر خرما اشاره کرد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده، صادرکنندگان خرمای کبکاب، با تهاتر، واردکننده میوه‌های گرمسیری از شرق آسیا می‌شوند.

بنافی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، تهاتر خرما در طول سال با میوه‌های گرمسیری مصوب شد، گفت: این مصوبه در واقع، مشکل برگشت پول و تحریم سیستم بانکی برای صادر کنندگان را رفع و باعث سرعت بخشیدن در معاملات و کاهش ریسک خرید و فروش می‌شود.

وی اضافه کرد: این مصوبه مهم، باعث می‌شود تمام توافق بین دو طرف معامله صورت گیرد و شخص ثالث در معاملات حذف و همچنین تمایل صادرکنندگان این محصول خوش طعم استان بوشهر را بالا برده و باعث سودآوری دوطرفه برای صادرکنندگان داشته باشد.

بنافی تصریح کرد: این مساله بسیار مهم باعث رشد قیمت و نایاب شدن خرمای کبکاب در آینده می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس، صادرکنندگان خرمای کبکاب دشتستان، می‌توانند در قبال صادرات خرما به شرق آسیا، میوه‌های گرمسیری با کیفیت وارد کنند و از طریق تهاتر به سود برسند.

کد خبر: ۲۱۰٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha