۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
بانک‌ها جزو ۱۰ صنعت با ارزش بازار سهام شدند
بر اساس اعلام سپرده گذاری مرکزی اوراق

بانک‌ها جزو ۱۰ صنعت با ارزش بازار سهام شدند

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد بانک‌ها و موسسات اعتباری در میان ۱۰ صنعت بزرگ بورس و فرابورس از نظر ارزش معاملات تا پایان آذر سال ۹۸ قرار گرفتند.

به گزارش بازاربه نقل از ایبِنا، سپرده گذاری مرکزی اوراق و تسویه وجوه با انتشار عملکرد صنایع بازار سهام اعلام کرد که بانک‌ها و موسسات اعتباری در بین ۱۰ صنعت با ارزش بورس و فرابورس، در رده ششم برترین صنایع قرار دارند.

بر اساس این گزارش، «اوراق تامین مالی» با ۲۳۱ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال درپایان آذر ۹۸ در صدر بزرگترین صنعت بورسی از نظر ارزش معاملات ایستاد. همچنین «صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله» با ۱۰۱ هزار و۴۳۵ میلیارد ریال و «فلزات اساسی» با ۵۷ هزار و ۰۴۰ میلیارد ریال در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

افزون بر این، گروه «خودرو و ساخت قطعات، مواد و محصولات دارویی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، محصولات شیمیایی، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر، عرضه برق و گاز و بخار آب گرم» در مکان های چهارم تا دهم بزرگترین صنایع بورسی و فرابورسی از نظر ارزش معاملات هستند.

بر اساس این گزارش، «فعالیت های هنری و سرگرمی و محصولات چوبی» در رتبه های انتهایی با ارزش ترین صنایع بورس و فرابورس ایستادند.

کد خبر: ۲٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha