۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
لزوم تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم
رئیس بنیاد ملی گندمکاران اعلام کرد

لزوم تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم

هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به هزینه‌های تولید و قیمت جهانی درخواست تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم را داریم.

به گزارش بازار، عطاالله هاشمی با بیان اینکه سبزینگی مزارع گندم در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: سبزینگی مزارع دیم که اوایل پاییز شرایط خوبی نداشتند در بارش‌های اخیر در استان‌های جنوب و جنوب غرب کشور خوب شده است. سبزینگی مزارع آبی نیز، چون با آب‌های مطمئن آبیاری می‌شوند رو به بهبود و رضایت‌بخش است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پاسخ به اینکه آیا قیمت خرید تضمینی گندم تغییر خواهد کرد یا خیر؟ گفت: قیمت خرید تضمینی گندم از قبل ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان پایه و ۱۵۰۰ تومان یارانه کشت تعیین شده بودکه این ۱۳ هزار تومان باید قیمت پایه گندم می‌بود.

وی اضافه کرد: درخواست تجدید نظر قیمت خرید تضمینی گندم و تشکیل جلسه در شورای قیمت‌گذاری انجام شده است. قرار است در کمیسیون تخصصی ذیل شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی دلایل و مستندات خود را در خصوص هزینه‌های تولید گندم، هزینه‌های تحمیلی، قیمت جهانی گندم، قیمت ارز، تورم، هزینه‌های کارگر، نهاده و مکانیزاسیون ارائه کنیم تا پس از بررسی کارشناسی در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کشاورز IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      0 0
      چرا گندم رو فقط تو ایران با قیمت جهانی نمیخرن!!؟من ۲۰ هکتار آبی کاشتم امسال یا به قیمت جهانی باید ازم بخرن یا بفرماید برید وارد کنید به قیمت جهانی و البته کلی هزینه های باربری و..