۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
 نرخ بیکاری در استان زنجان ۹.۳ درصد است
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی زنجان:

نرخ بیکاری در استان زنجان ۹.۳ درصد است

زنجان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان به نرخ بیکاری استان زنجان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در پایان اسفند ماه سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۹.۳ درصد بوده است. 

محمد رضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار به نرخ بیکاری استان زنجان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در پایان اسفند ماه سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۹.۳ درصد بوده است. 

وی اظهار کرد: نرخ بیکاری استان در پایان اسفند ماه سال ۹۷ حدود ۱۱.۴ درصد بود که خوشبختانه با فعال شدن واحدهای تولیدی نرخ بیکاری در استان کاهش محسوسی داشته است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان به نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۹۲ حدود ۳۹ درصد بود که در سال ۹۳ به ۳۸.۱ درصد، در سال ۹۴ حدود ۳۹.۹ درصد، ۹۵ به ۴۰.۸ درصد، ۹۶ به ۴۱.۵، ۹۷ به ۴۲.۶ و در سال ۹۸ هم به ۴۷.۶ درصد رسیده است. 

یوسفی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با فعال شدن واحدهای تولیدی در استان بیکاری هم به تبع کاهش یافته است، گفت: استان زنجان در خصوص مشارکت اقتصادی رتبه نخست کشوری را دارد. 

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری با فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی جدید در استان مشارکت اقتصادی افزایش پیدا کند، ابراز کرد: با افزایش اشتغال در استان تعداد بیمه شدگان هم به تبع در سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان تاکید کرد: در سال جاری هم با بهره برداری از چند واحد تولیدی نرخ بیکاری کاهش یافته و اشتغال هم افزایش خواهد یافت. 

کد خبر: ۲۰٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha