۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا پس از ورود اولین نفتکش ایران به بنادر این کشور

بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا پس از ورود اولین نفتکش ایران به بنادر این کشور

همزمان با ورود اولین کشتی حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران به بنادر ونزوئلا، وزارت خارجه این کشور در بیانیه ای اعلام کرد که تهران – کاراکاس همکاری های دوجانبه خود در برابر تحریم های آمریکا را ادامه می دهند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، ‌در بیانیه ونزوئلا که در سایت وزارت خارجه ونزوئلا منتشر شد؛ ‌آمده است: در طول ۱۸ سال اخیر روابط بین جمهوری بولیواری ونزوئلا و جمهوری اسلامی ایران به شکل قابل توجهی گسترش یافته است.

هر دو کشور قراردادهای متعددی را در زمینه های انرژی، علمی، اقتصادی و صنعتی امضا کرده اند و عضو جنبش کشورهای غیرمتعهدها و همچنین سازمان اوپک و کشورهای صادرکننده گاز هستند.

وزارت خارجه ونزوئلا با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک دوکشور خاطر نشان کرد:‌ دولت های ایران و ونزوئلا در حال حاضر طرفدار برقراری جهانی چند قطبی هستند جهانی که ملت ها در آن حق تعیین سرنوشت خویش را داشته باشند.

در این بیانیه همچنین به تماس تلفنی اخیر حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا اشاره شده و آمده است: سران دولت های دوکشور در این مذاکره تلفنی بر ایجاد یک جبهه مشترک برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا تاکید کردند.

در همین پیوند خورخه آره آسا وزیر خارجه ونزوئلا امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت : "امروز ما ثمرات جهان چند قطبی، دیپلماسی بولیواریای مبتنی بر صلح و همکاری جنوب-جنوب را می بینیم. ایران و ونزوئلا همواره در مواقع سختی از یکدیگر حمایت کرده اند. امروز اولین کشتی حامل بنزین برای مردم ما از راه می رسد.

کد خبر: ۲۰٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha