۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
قیمت پیاز هفته آینده کاهش می یابد
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

قیمت پیاز هفته آینده کاهش می یابد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با برداشت جدید و ورود پیاز به بازار، محدودیت صادرات و افزایش واردات این محصول، قیمت پیاز هفته آینده کاهش می‌یابد.

به گزارش بازار، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه اولین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی اعلام کرد: یکی از دلایلی که منجر به افزایش قیمت پیاز شد ارزان بودن قیمت این محصول در سال گذشته بود که باعث شد کشاورزان کمتر پیاز بکارند، موضوع دیگر نیز این که صادرات اقلام سبزی و صیفی به‌موقع محدود نشد و با توجه به اختلاف قیمت ارز، قسمت زیادی از پیاز تولیدی صادر شد.

پیاز هفته آینده ارزان می‌شودوی افزود: در زمان حاضر، صادرات این اقلام محدود شده و امیدواریم در هفته آینده قیمت‌ها کاهش یابد؛ البته واردات هم انجام می‌شود.

مهاجر اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که هم قیمت ارز کاهش می‌یابد و هم قیمت اقلام اساسی که مهم‌ترین نیاز روزانه مردم است کاهش پیدا خواهد کرد و هیچ کمبودی در گوجه‌فرنگی، پیاز، سیب‌زمینی و برنج نداریم.

وی تصریح کرد:: استان‌های شمالی و شمال غرب کشور مانند اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه، قزوین با خشکسالی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته مواجه بودند، مابقی استان‌ها نیز نسبت به سال گذشته میزان بارش مشابه یا حتی بیشتری داشتند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: درباره محصولاتی، چون چغندرقند، پنبه و بسیاری از دانه‌های روغنی نیز امیدواریم بتوانیم سطح زیرکشت مناسبی داشته باشیم، در مجموع به‌رغم تحریم‌های ظالمانه‌ای که با آن مواجه بودیم تدارک کود به‌اندازه کافی انجام شده است و کشاورزان از آن استفاده کرده‌اند.

کد خبر: ۲۰۹٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha