۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
ریزش ۴.۷ درصدی غلات از کمباین

ریزش ۴.۷ درصدی غلات از کمباین

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از ۵۸۰ هزار تراکتور در کشور ۳۲۰ هزار دستگاه بالای ۱۳ سال عمر دارند، گفت: ریزش غلات از کمباین‌ها در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

به گزارش بازار، کریم ذوالفقاری با بیان اینکه در گذشته مفهوم مکانیزاسیون تنها استفاده از تراکتور بود، افزود: در حقیقت مکانیزاسیون به معنای ورود ادوات، فناوری‌ها و ماشین آلات کشاورزی به مزارع است. تراکتور شرط لازم است، اما کافی نیست و فقط در حوزه زراعی، باغی و مزارع دام و طیور استفاده می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در کشور ۵۸۰ هزار تراکتور شماره گذاری شده داریم که حدوو ۳۲۰هزار دستگاه آن بالای ۱۳ سال عمر دارند و مابقی زیر ۱۳ سال است. ما معتقدیم که عمر مفید برای تراکتور ۱۳ سال است.

وی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های ما افزایش اسب بخار ناوگان ماشینی و نوسازی این تجهیزات است. از سال‌های ۴۰ تعدادی تراکتور رومانیایی وارد کشور شد که دیگر خارج نشد و نیاز است برای این تجهیزات تدابیری اتخاذ شود.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: تراکتورهای بالای ۱۳ سال مصرف سوخت بسیاری دارند و سالی ۶۰۰ میلیون لیتر و ۹ هزار میلیارد تومان به خاطر فرسوده بودن ناوگان گازوییل مصرف می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از ۲۰ هزار کمباینی که در کشور داریم ۸۷۰۰ دستگاه زیر ۱۳ سال و بیش از ۵۵ درصد بالای ۱۳ سال عمر دارند.

وی یاداور شد: در دو ماه اخیر ۵۱۰ دستگاه کمباین در استان‌ها جذب شده اند.

کد خبر: ۲۰۹٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha