۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
تاثیر پر رنگ احیای جاده ابریشم بر توسعه ترازیت کالا
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تاثیر پر رنگ احیای جاده ابریشم بر توسعه ترازیت کالا

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تقویت ارتباطات و مراوادات و سیاست خارجی پویا با کشورهای همسایه و کشورهایی مانند چین نقش موثری بر بهبود تبادلات تجاری و توسعه ترانزیت کالا دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، با اشاره به اهمیت توسعه کریدورهای شمال – جنوب و شرق به غرب برای ترانزیت کالا، گفت: با توجه به نقش مهم ترانزیت کالا در توسعه اقتصادی کشور و ظرفیت بالقوه ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد باید بیش از گذشته در این حوزه ورود کرده و نقش ایفا کنیم و برای اینکه به شرایط مطلوبی در حوزه تبادلات تجاری برسیم ضمن توسعه زیرساخت های ارتباطی و تکمیل کریدورهای اساسی باید همکاریهایمان را با کشورهای همسایه و کشورهایی مانند چین افزایش دهیم. بی تردید یکی از کشورهایی دارای مبادلات تجاری بالا چین است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت کشور در حوزه ترانزیت بین المللی اظهار کرد: در گذشته جاده ابریشم نقش بسیار مهمی در تبادلات تجاری کشورمان داشت و هم اکنون نیز احیای این مسیر ارتباطی برای اقتصاد کشورمان بسیار موثر و مفید خواهد بود لذا سفر هدفمند رئیس جمهور به کشور چین و نیز مذاکره وزیر راه و شهرسازی با همتای چینی خود و عقد تفاهم نامه در حوزه حمل و نقل نقطه امیدبخش برای توسعه مراودات تجاری و ترازیت کالا است و امیدواریم این تفاهم نامه ها به مرحله اجرا برسد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تاثیر تقویت روابط با همسایه‌ها در توسعه تجارت عنوان کرد: تقویت ارتباطات و مراوادات سیاسی و سیاست خارجی پویا و افزایش دیدارها با کشورهای همسایه و کشوری مانند چین نقش موثری بر بهبود تبادلات تجاری و توسعه ترانزیت کالا دارد. لذا از وزارت امور خارجه انتظار داریم در حوزه سیاست خارجی و مراودات بین المللی فعال‌تر عمل کند. در ابتدای دولت شاهد فعالیت های خوبی در حوزه روابط خارجی بودیم اما متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد کاهش فعالیت هستیم البته که سفر رئیس جمهور به چین نقطه امیدوار کننده‌ای است.

کد خبر: ۲۰۸٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha