۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
اردبیل در ردیف هفت استان برتر جذب سرمایه‌گذاران است
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

اردبیل در ردیف هفت استان برتر جذب سرمایه‌گذاران است

اردبیل - نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل جزو ۷ استان برتر در جذب سرمایه‌گذاران است و ارتقای این فرآیند مورد انتظار می‌باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا کریمی عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: ما در مجلس دهم در حل پنج گره استان هم نظر و هم قدم بودیم تا با اجماع نظر و وحدت نمایندگان کارها را در کمیسیون‌های تخصصی به پیش ببریم.

وی با قدردانی از تقویت روحیه تعامل با استاندار و مدیران استانی در چهار سال اخیر خاطرنشان کرد: بحران آب شرب و کشاورزی اردبیل به شدت ما را رنج می‌داد که تلاش کردیم در این بخش مدیریت منابع آب را به درستی انجام داده و مصرف آب را به سمت بهینه شدن سوق دهیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه در این چهار سال بیشتر از منابع ملی برای اجری طرح‌های حوزه آب و خاک، راه و راه آهن بهره گرفتیم، گفت: در بحث راه‌های شریانی تنها ۲۵۳ کیلومتر محور مواصلاتی استان ردیف ملی داشت که این رقم هم اکنون به ۷۰۰ کیلومتر رسیده است.

کریمی با ارائه یک آمار عجیب از تزریق اعتبارات به راه آهن بیان کرد: اعتبار راه آهن اردبیل را از ۷ میلیارد تومان سال ۹۴ به بیش از یک هزار میلیارد تومان در سالجاری رسانده‌ایم.
وی تصریح کرد: در حالی که در کشور به طور میانگین ۳۳ درصد اعتبارات عمرانی کاهش یافته برای راه آهن و سایر پروژه های عمرانی میلیاردها تومان منابع جذب استان شده است.

رتبه ششم اردبیل در توسعه سامانه نوین آبیاری
کریمی به استقبال سرمایه‌گذاران از بخش صنعت و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: در کنار شهرک‌های صنعتی دولتی و بخش خصوصی راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی و تصویب منطقه آزاد تجاری در مجلس دهم به جد پیگیری شد تا در ۶ نقطه استان با ایجاد منطقه آزاد تولید کالاهای صادرات محور مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در بخش جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی جزو سه استان برتر بودیم و سامانه نوین آبیاری به سرعت در این استان توسعه یافته است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: در بخش توسعه سامانه نوین آبیاری رتبه استان را از ۲۹ کشوری به رتبه ششم ارتقا دادیم و در بخش بازرگانی صادرات محصولات کشاورزی از همان مراحل کاشت مورد پیگیری و دقت نظر است.

کریمی ادامه داد: استان اردبیل جزو ۷ استان برتر در جذب سرمایه‌گذاری است و در مجلس دهم سعی کردیم با حضور اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در این استان بتوانیم در کنار نشان دادن وحدت و همگرایی خود موانع پیش رو را برای فعالان اقتصادی برداریم.

وی اضافه کرد: برخلاف تصور غلط، ما در مجلس دهم از خواسته قانونی و مطالبه مردم عقب‌نشینی نکردیم و همواره مخالف فساد و تزریق آن در بدنه دولت بوده و بر این باوریم حل فساد در این کشور امکانپذیر است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در پایان بیان کرد: زمانی می‌توان فساد را در این کشور ریشه‌کن کرد که هر کس در هر مسئولیت وظیفه خود را به درستی انجام داده و تداخل وظایف رخ ندهد که با همین فرمول ساده می‌توان ریشه فساد را خشکاند.

کد خبر: ۲۰٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha