۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کرونا؛ فرصت آسیب شناسی مشکلات دولت الکترونیک
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس دهم مطرح کرد

کرونا؛ فرصت آسیب شناسی مشکلات دولت الکترونیک

فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس دهم، گفت:‌ شیوع ویروس کرونا، فرصتی برای آسیب شناسی مشکلات دولت الکترونیک و اصلاح ساختارهای آن است.

به گزارش بازار، حمیدرضا فولادگر، گفت: تحت فشار بیماری کرونا، مشکلات آموزشی و راه اندازی الکترونیک حل شد.

وی گفت: اکنون هم فرصتی خوبی است تا در بخش‌های دیگر با یک آسیب شناسی، مشکلات دولت الکترونیک حل شود و اصلاح ساختارها صورت گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس دهم، افزود:‌ در مدارس و دانشگاه ها، آموزش مجازی همزمان با شیوع کرونا آغاز و به تدریج مشکلات آموزش از این طریق حل شد. فولادگر گفت:‌ بنابراین مشکلات کرونا فرصتی به فضای آموزشی کشور داد، تا ایرادات آموزش مجازی خود را رفع کنند.

وی تصریح کرد: با تحقق دولت الکترونیک می‌توانیم، آثار بیماری کرونا را به حداقل برسانیم و آسیب پذیری کشور را کم کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس دهم، با اشاره به تاثیر توسعه دولت الکترونیک بر جهش تولید، افزود: یکی از راهکارهای جهش تولید بهبود فضای کسب و کار، اصلاح ساختارهای اداری، زدودن مقررات زائد و برداشتن مجوزهای اضافی است که این‌ها با دولت الکترونیک محقق می‌شود.

فولادگر گفت: پنجره ملی کسب و کار که مجلس دو هفته پیش آن را تصویب کرد تا حد زیادی می‌تواند در تحقق دولت الکترونیک موثر باشد.

وی افزود: بر اساس مواد ۶۷، ۶۸ و ۶۹ برنامه ششم توسعه هم دولت باید با اجرای دولت الکترونیک سالیانه ۱۲/۵ درصد از مراجعات مردم و سفرهای برون شهری کم کند، سالیانه ۷/۵ درصد معاملات و خرید و فروش از این طریق انجام شود و آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها و به تدریج به سمت آموزش مجازی پیش رود. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس دهم، گفت: اگر دولت الکترونیک کامل اجرا شده بود و پنجره واحد در بخش‌های مختلف راه می‌افتاد و این اهداف طبق برنامه ششم توسعه جلو رفته بود، ما وقتی به مردم می‌گفتیم در خانه بمانید و سفر درون شهری نکنید، دیگر مردم مجبور نبودند برای یک کار اداری بیرون بروند و جلوی ادارات صف تشکیل دهند.

فولادگر افزود:‌ وزیر ارتباطات و دولت در گزارش‌های خود از پیشرفت ۷۰ تا ۸۰ درصدی در زیرساخت و شبکه ملی اطلاعات گزارش می‌دادند، ولی در عمل آن گونه که باید و شاید اجرای دولت الکترونیک محقق نشد.

وی ابراز امیدواری کرد: نام گذاری امسال به نام سال جهش تولید و ضرورت مقابله با بیماری کرونا، به فرصتی برای آسیب شناسی مشکلات دولت الکترونیک و اصلاح ساختارها تبدیل شود.

کد خبر: ۲۰٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha