۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
برداشت جو از مزارع آرادان آغاز شد/ پیش‌بینی برداشت ۱۲ هزار تن جو
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان:

برداشت جو از مزارع آرادان آغاز شد/ پیش‌بینی برداشت ۱۲ هزار تن جو

سمنان – رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به آغاز برداشت جو در مزارع آرادان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن جو از مزارع خود برداشت کنند.

سید حسن میرعماد در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه سه هزار و ۱۱۰ هکتار از مزارع آرادان زیر کشت جو است، اظهار داشت: با آغاز برداشت جو از این مزارع پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن جو در این شهرستان برداشت شود.

وی میانگین تولید جو در این شهرستان را ۱.۴ تن در هر هکتار عنوان کرد افزود: پنج دستگاه کمباین بومی و ۲۱ دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو را در این شهرستان به عهده‌دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه برداشت محصول جو در آرادان تا ۱۶ خردادماه ادامه دارد، تصریح کرد: ارقام مختلفی از این محصول شامل گوهران، یوسف، بهرخ و ریحان در آرادان کشت‌شده است.

میرعماد با اشاره به توزیع بذر اصلاح‌شده، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات فنی و کارشناسی به کشاورزان را ازجمله اقدامات حمایتی این سازمان از کشاورزان برشمرد و گفت: ۱۰ اکیپ برداشت متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

کد خبر: ۲۰٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha