۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
۱۸ هزار واحد مسکونی روستایی زنجان بر روی گسل قرار دارند
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

۱۸ هزار واحد مسکونی روستایی زنجان بر روی گسل قرار دارند

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن زنجان با اشاره به آنالیزهای انجام شده در استان از وجود ۱۵۳ روستا دبری روی گسل خبر داد و گفت: ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی این روستاها بر روی گسل قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، علی خواجه‌ای با بیان اینکه با توجه به آنالیزهای انجام شده، بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی در ۱۵۳ روستای استان بر روی گسل قرار دارند، گفت: از این تعداد تقریبا پنج هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده اند.

وی اظهار کرد: بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت‌گاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: با توجه به اینکه استان جزء مناطق حادثه خیز کشور به شمار می آید و همواره حوادث طبیعی متعددی را تجربه کرده، از این رو برنامه ریزی برای کاهش اثرات مخرب این حوادث باید با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

خواجه ای با بیان اینکه انجام اقدامات ضروری قبل از وقوع زلزله، میزان آسیب‌ها را تا حد زیادی کاهش می دهد، ادامه داد: امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بهره گیری از چندین دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین با حضور در عرصه سازندگی و اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاها به عنوان یک واحد پشتیبانی، فنی و مهندسی برای فعالیت های اجرایی و بازسازی مناطق آسیب دیده خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

وی با اشاره عدم وجود ماشین آلات مناسب گفت: امیدواریم با حمایت سازمان مدیریت بحران و استانداری زنجان بتوانیم اعتبارات ویژه ای برای تجهیز ماشین آلات بنیاد مسکن استان جذب کنیم.

کد خبر: ۲۰٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha