۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
مسئولیت تامین برنج پاکستانی در خراسان رضوی به واردکنندگان واگذار شد
هم زمان با حذف ارز دولتی

مسئولیت تامین برنج پاکستانی در خراسان رضوی به واردکنندگان واگذار شد

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از آنجا که ارز دولتی برنج پاکستانی حذف شده، مسئولیت تامین این نوع برنج به واردکنندگان استان واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: به همین منظور نشستی با واردکنندگان استان برگزار خواهد شد تا زمینه مشارکت آنان در تامین برنج پاکستانی مورد نیاز مردم استان فراهم شود.

وی ادامه داد: در مورد نهاده‌های دامی نیز تلاش خواهد شد مسوولیت واردات آن به واردکنندگان خراسان رضوی واگذار شود تا مشکل در تامین آن برطرف گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مورد قیمت چند گروه از کالاها طی ۳۱ فروردین ماه تا ۳۱ اردیبهشت ماه گفت: در این مدت در گروه مواد غذایی سه قلم کالا افزایش قیمت و هشت قلم کالا کاهش قیمت داشته و ۹ قلم کالا بدون تغییر قیمت بوده است.

وی افزود: در این مدت کالاهایی مانند برنج، چای و شکر افزایش قیمت و پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی کاهش قیمت داشته و کالاهایی مانند حبوبات با هشت دهم درصد کاهش قیمت مواجه شده است.

رسولیان ادامه داد: در حوزه نهاده‌های دامی با در نظر گرفتن قیمت پنج کالا در مدت زمان یاد شده، ۲ قلم کالا افزایش قیمت و ۲ قلم کالا کاهش قیمت داشته و یک قلم کالا بدون تغییر قیمت بوده است.

وی گفت: در حوزه مواد پروتئینی هم قیمت چهار قلم کالا در این مدت افزایش یافته، قیمت ۲ قلم کالا کاهش داشته و قیمت یک قلم کالا ثابت مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در حوزه لبنیات نیز با در نظر گرفتن چهار قلم کالا در مدت یاد شده، یک قلم کالا افزایش قیمت داشته و قیمت باقی آنها تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: در حوزه آهن آلات با در نظر گرفتن ۱۴ قلم کالا در این مدت ۹ قلم کالا افزایش قیمت داشته و پنج قلم کالا بدون تغییر قیمت بوده است.

رسولیان گفت: قیمت برنج در استان از میانگین قیمت کشوری آن بیشتر، قیمت گوشت قرمز و لوبیا با میانگین قیمت کشوری آن یکسان و قیمت عدس از میانگین قیمت کشوری آن کمتر بوده است.

وی افزود: در مدت یاد شده قیمت شکر سفید در خراسان رضوی با میانگین قیمت کشوری آن یکسان، قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ از میانگین قیمت کشوری آن کمتر و قیمت برنج پاکستانی از میانگین قیمت کشوری آن بیشتر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سه هزار و ۵۴۴ تن شکر و هشت هزار تن برنج هندی طرح تنظیم بازار در مشهد و سایر نقاط خراسان رضوی توزیع شد که از این میزان برنج ۲ هزار و ۱۲۵ تن به بسته‌های کمک معیشتی اختصاص یافته است.

وی گفت: در این ماه ۳۵۶ تن گوشت قرمز منجمد طرح تنظیم بازار نیز در بازار خراسان رضوی عرضه شد.

رسولیان افزود: به منظور حمایت از مرغداران خرید تضمینی گوشت مرغ ادامه دارد و هیچ محدودیتی در این بخش وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: گوشت مرغ با وزن یکهزار و ۲۰۰ گرم تا یکهزار و ۶۰۰ گرم به قیمت کیلویی ۱۴۰ هزار ریال و با وزن بالاتر از یکهزار و ۶۰۰ گرم به قیمت کیلویی ۱۲۷ هزار ریال از مرغداران خریداری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برای تامین خوراک دام نیز قرار است نهاده‌های دامی تبدیل به خوراک شده و به دامداران تحویل شود و هم اکنون محموله جدید خوراک دام در حال ارسال به خراسان رضوی است.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی استان از اول امسال یکهزار و ۱۳۰ تن کالا به صورت مستقیم در  ۱۰ شهرستان استان توزیع کرده است.

کد خبر: ۲۰٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha