۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
آمار متقاضیان مسکن ملی در شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۱۳۱ هزار نفر فراتر رفت
معاون اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

آمار متقاضیان مسکن ملی در شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۱۳۱ هزار نفر فراتر رفت

زاهدان- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۷۱۵ نفر از شهروندان شمال استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار از مجموع کل ثبت نام کنندگان این طرح در استان ۲۸ هزار و ۸۸۰ متقاضی تایید نهایی شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر امکان نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای تحت پوشش این اداره کل نظیر زابل، زاهدان هیرمند، نیمروز، هامون، زهک، رامشار، مهرستان، جالق، خاش، میرجاوه، نوک آباد و سیب و سوران فراهم است.

مهدیار با بیان اینکه طرح توسعه افقی شهرها، یکی از مهم‌ترین راهکارها برای اجرا و تسریع در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن است، افزود: این اداره کل همسو با سیاست های دولت ساخت واحدهای ویلایی را در اولویت قرار داده است بطوریکه در تمامی شهرهای استان بجز زاهدان که زمین برای ساخت واحدهای تک واحدی موجود بوده این اقدام در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سهمیه ساخت واحدهای مسکونی در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره‌کل در برنامه چهار ساله ۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد بوده که تاکنون عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد آن آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همه دست اندارکاران تاکنون خوب پای کار آمدند و خوشبختانه به واسطه همین همکاری در مقیاس ملی مسکن جایگاه خوبی پیدا کرده ایم.

مهدیار از معافیت متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی از پرداخت وجه اولیه نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت آورده اولیه معاف شدند تا گام مناسبی در حوزه مسکن برای محرومین برداشته شود.

وی تصریح کرد: در شورای عالی مسکن مصوب شد تا برای دهک‌های یک تا سه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اساساً در ابتدا آورده نیاورند و با حمایت‌هایی که در خصوص آن اقشار در وزارت راه و شهرسازی در خصوص آماده سازی زمین انجام می‌شود، کار احداث سرعت بگیرد، همچنین در خصوص تسهیلات این اقشار نیز مصوب شده که در ابتدای انجام کار ۲۰ درصد تسهیلات بانکی پرداخت شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha