۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
اشتغالزایی برای ۵ هزار نفر با ایجاد نمایندگی واحدهای تولیدی در بازارچه های مرزی سیستان
در گفتگو با بازار مطرح شد

اشتغالزایی برای ۵ هزار نفر با ایجاد نمایندگی واحدهای تولیدی در بازارچه های مرزی سیستان

زاهدان - کارشناس امور اقتصادی گفت: ایجاد نمایندگی واحدهای تولیدی در بازارچه های مرزی منطقه سیستان می تواند برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

امین کمالی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ایجاد نمایندگی در بازارچه های مرزی به ویژه بازارچه مرزی «میلک» از سوی واحدهای تولیدی که محصول خود را صادر می کنند یک اقدام ضروری است.

کارشناس امور اقتصادی گفت: با ایجاد این نمایندگی ها بیش از پنج هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود و بخشی از مشکلات منطقه نیز مرتفع می شود.

وی افزود: ظرفیت های مرزی باید به گونه ای مورد بهره برداری قرار گیرد که همه مرزنشینان از مزایای آن بهره مند شوند و عده ای در جوار مرزها به نان شب شان محتاج نباشند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری دولت در بخش اقتصاد یک ضرورت است، تصریح کرد: طرح های نیمه تمامی همچون کارخانه لاستیک سازی هامون، کارخانه کاشی و سرامیک رامشار باید با سرمایه گذاری و حمایت دولت راه اندازی شوند تا باری کوچک از روی دوش مردم منطقه سیستان برداشته شود.

کمالی با تاکید بر لزوم توجه به معیشت مرزنشینان، گفت: قریب به ۴۰۰ هزار مرزنشین در منطقه سیستان زندگی می کنند که علیرغم همه توطئه ها برای خالی از سکنه کردن منطقه همچنان به کار و تلاش و مرزداری خود مشغول هستند.

کد خبر: ۲۰٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha