۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
 پیش بینی ثبات قیمت طلا

پیش بینی ثبات قیمت طلا

با کاهش شاخص احساسات مصرف کننده بررسی شده در دانشگاه میشیگان، ثبات قیمت طلا پیش بینی می‌شود.

به گزارش بازار، بر اساس آخرین گزارش دانشگاه میشیگان، قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح خود تحت فشار است، اما با تضعیف احساسات مصرف‌کننده در ایالات متحده و بالا ماندن انتظارات تورمی، ثابت باقی مانده است. روز جمعه، دانشگاه میشیگان اعلام کرد که قرائت اولیه شاخص احساسات مصرف کننده از ۶۷.۲ در ماه ژانویه تا ۶۱.۷ کاهش یافته است. این داده‌ها از انتظارات تورمی صرف نظر کردند در حالی که پیش‌بینی‌ها، گویای خوانش بدون تغییر در احساسات مصرف‌کننده بودند.

بازار طلا واکنش چندانی به آخرین داده‌های اقتصادی ناامیدکننده پیش بینی نکرده و در محدوده نسبتاً خنثی معامله می‌شود. آخرین بار هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۸۳۳.۸۰ دلار رسید. انتظار می‌رود با وجود حمایت از بازار طلا، تورم تا سال ۲۰۲۲ بالا باقی بماند. در این گزارش آمده که انتظارات تورمی یک ساله نسبت به پیش بینی قبلی از ۴.۹ درصد به ۵ درصد افزایش یافته است.

انتظارات تورمی بلندمدت بدون تغییر نسبت به ماه ژانویه در سطح ۳.۱ درصد ثابت باقی ماند. با این حال، این گزارش خاطرنشان کرد که افزایش قیمت مصرف کننده بزرگ‌ترین دلیل کاهش احساسات مصرف کننده است. طبق این گزارش: افت‌های اخیر ناشی از تضعیف چشم‌اندازهای مالی شخصی بوده، که عمدتاً به دلیل افزایش تورم، اعتماد کمتر به سیاست‌های اقتصادی دولت و حداقل چشم‌انداز اقتصادی بلندمدت مطلوب طی یک دهه گذشته است.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha