۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
ضایعات محصولات کشاورزی کشور ۳۰ درصد است| ضرورت توجه به تولیدات دانش بنیان
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی:

ضایعات محصولات کشاورزی کشور ۳۰ درصد است| ضرورت توجه به تولیدات دانش بنیان

همدان - رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بابیان اینکه ضایعات محصولات کشاورزی کشور حدود ۳۰ درصد است، گفت: الگوی کشت ظرفیت بی نظیری برای دانش بنیان کردن کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خیام نکویی ظهر چهارشنبه در پنجاهمین اجلاس رؤسای دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی کشور در همدان با بیان اینکه شرایط کشور در حمایت از امنیت غذایی را نسبت به سالهای گذشته کاملآ متفاوت میبینم، گفت: مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر این مساله دارند که بخش کشاورزی در اولویت اول است.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی که در حوزه امنیت غذایی افتاد مسئولین کشور و مسئولین کشورهای دنیا را متوجه اهمیت این موضوع کرد، افزود: زمینه برای تبلور و قرار گرفتن کشاورزی در جایگاه واقعی خود فراهم است.

نکویی با تاکید بر اینکه انتظار مقام معظم رهبری و وزیر جهاد کشاورزی دانش بنیان شدن کشاورزی است، گفت: دانشکده های کشاورزی باید به بخش تولید کشاورزی کمک کنند و باعث ایجاد تحول و دانش بنیان کردن کشاورزی شوند.

الگوی کشت ظرفیت بی نظیری برای دانش بنیان کردن کشاورزی است

وی با بیان اینکه الگوی کشت ظرفیت بی نظیری برای دانش بنیان کردن کشاورزی است، گفت: ارتباط سازمان جهاد کشاورزی در استان همدان با دانشگاه و دانشکده کشاورزی ویژه است و منتج به نتایج خوبی خواهد شد.

رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اینکه ما جزو کشورهای متوسط در شرایط امنیت غذایی هستیم، گفت: با گسترش شرایط خشکسالی تقاضا برای آب افزایش می یابد و تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۲۴۰ میلیون نفر به آب سالم دسترسی نخواهند داشت.

نکویی با بیان اینکه تا سال ۲۰۵۰ قیمت مواد غذایی حداقل دو برابر خواهد شد، گفت: ضایعات محصولات کشاورزی کشور حدود ۳۰ درصد است و باید کاهش یابد.

باید تولید محصولات کشاورزی کشور به ۱۸۰ میلیون تن برسد
وی با بیان اینکه تعداد بهره برداران کشاورزی در کشور مدام در حال افزایش است و این شرایط مطلوب نیست زیرا اراضی در حال خرد شدن هستند، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید علاوه بر تأمین غذای کشور توانایی صادرات غذا را نیز داشته باشیم و باید ظرف ۲۹ سال آینده تولید محصولات کشاورزی کشور به ۱۸۰ میلیون تن برسد تا به اهداف تعیین شده برسیم.

وی بابیان اینکه بدون افزایش سطح زیرکشت محصولات آبی افزایش تولیدات فقط از مسیر انقلاب بهره وری در بخش کشاورزی با علم و فناوری امکان پذیر است، گفت: اجرای الگوی کشت نیازمند عزم ملی است.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha