۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
تداوم صعود نفت در پی کاهش ارزش جهانی دلار

تداوم صعود نفت در پی کاهش ارزش جهانی دلار

قیمت نفت در ابتدای معاملات امروز، چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش جهانی دلار افزایش یافت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره مخالفت کرد و کاهش ارزش دلار، نفت را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرد.

به گزارش بازار، در ابتدای معاملات امروز، چهارشنبه، نفت خام برنت معاملات آتی با ۱۱ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت در جلسه معاملاتی روز گذشته، افزایش ۳.۳ درصدی را به ثبت رساند.

وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده معاملات آتی نفت خام (WTI) نیز پس از جهش ۴.۱ درصدی در جلسه معاملاتی روز گذشته با ۱۳ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید.

این در حالی است که شاخص دلار در معاملات ابتدایی امروز، اندکی کاهش یافت و به ۱۰۳.۲۹ رسید که پس از اظهارات پاول در روز سه‌شنبه، نفت را برای صاحبان ارزهای دیگر ارزان‌تر کرد.

با افزایش کمتر تهاجمی نرخ بهره در ایالات متحده، بازار امیدوار است بزرگترین اقتصاد و مصرف کننده نفت جهان بتواند از رکود اجتناب کرده و از افت تقاضای نفت جلوگیری کند.

به گفته جاستین اسمیرک، اقتصاددان ارشد Westpac، «بازار اکنون در شرایط متعادل به سر می‌برد.»

به گفته منابع بازار، داده‌های هفتگی موجودی انبار از گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا حکایت از کاهش ۲.۲ میلیون بشکه ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۳ فوریه دارد.

با این حال، ذخایر بنزین و میعانات بیش از حد انتظار افزایش یافته است، به طوری که ذخایر بنزین حدود ۵.۳ میلیون بشکه و ذخایر تقطیر شامل گازوئیل و نفت گرمایشی، حدود ۱.۱ میلیون بشکه افزایش را نشان می‌دهند.

بازار چشم‌انتظار داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده است که آیا کاهش ذخایر نفت خام را تایید می کند یا خیر.

کد خبر: ۲۰۵٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha