۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
ساماندهی کارگران ساختمانی در قم تا ۲۰ روز آینده
فرماندار قم خبر داد؛

ساماندهی کارگران ساختمانی در قم تا ۲۰ روز آینده

قم - فرماندار قم از ساماندهی کارگران ساختمانی در قم تا ۲۰ روز آینده خبر داد و گفت: سامانه‌ای برای شناسایی کارگران و نحوه دریافت کار برای این افراد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات استان قم که عصر چهارشنبه در سالن کرامت استانداری قم برگزارشد، اظهار کرد: طی بازدیدی که اخیراً از محل تجمع کارگران در چند نقطه از استان قم داشتیم با پیگیری انجمن کارگران ساختمانی قرار شد زمینی از سوی شورای اسلامی شهر قم برای ساخت مکانی برای ساماندهی آنان اختصاص یابد.

وی افزود: باید بعد از ساخت مکان مناسب تجهیزات مورد نیاز از سوی اداره کار و انجمن کارگران ساختمانی در این ساختمان استقرار یابد اما هدف اصلی ما قبل از استقرار این مکان راه اندازی سامانه‌ای برای شناسایی کارگران و شناسایی تقاضا برای کار است.

فرماندار قم تصریح کرد: با این سامانه عدالت را برای این کارگران برقرار خواهد شد و از فعالیت و اشتغال کارگران غیر بومی و غیر مجاز هم پیشگیری می‌شود و کارگران با همکاری شورا و شهرداری تا ۲۰ روز آینده ساماندهی خواهند شد.

فعالیت ۸ خط جدید اتوبوسرانی در قم بعد از عید فطر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این جلسه از الکترونیکی کردن تاکسی‌های خطی و ون‌های مسافربری قم خبرداد و گفت: در ابتدا به طور آزمایشی این طرح در چند تاکسی اجرا شد و با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم آن قرار است پرداخت کرایه در همه ون‌ها و تاکسی‌های خطی قم الکترونیکی شود.

عباس ذاکریان ضمن اشاره به کاهش جابه جایی مسافر در جریان بحران کرونا در سطح قم با وسایل عمومی، افزود: با توجه به بررسی تقاضا برای فعالیت اتوبوسرانی بعد از عید فطر ۸ خط اتوبوس بارعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع به فعالیت خواهند کرد و مابقی خطوط هم بسته به تقاضا و ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: برای تهیه ماسک برای شهروندانی که از اتوبوس استفاده خواهند کرد مشکل داریم و ما نمی‌توانیم ماسک شهروندان را تهیه کنیم.

کد خبر: ۲۰٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha