۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
سه طرح بزرگ آبی در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

سه طرح بزرگ آبی در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

زاهدان- سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سه طرح بزرگ آبی فردا با حضور وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و به صورت ویدیو کنفرانس در ارتباط زنده با رئیس جمهوری و وزیر نیرو در شمال این استان افتتاح می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان، محمد دلمردای اظهار داشت: وزارت نیرو استان سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد چهارم خود در قالب پویش ملی «هر هفته الف. ب. ایران» انتخاب کرده است و بر همین اساس فردا سه پروژه آبی در زهک واقع در شمال این استان کلید زده می‌شود.

وی گفت: سازه کنترلی بین چاه‌نیمه یک و سه و خروجی مستقل چاه نیمه چهارم، ۲ پروژه مهم یادشده در شهرستان زهک است که با اعتبار ۲۱۱ میلیارد تومان و با هدف تامین بهینه آب آشامیدنی شهرها و روستاها، رفع مشکلات آبرسانی در برخی مناطق و البته جداسازی آب آشامیدنی و کشاورزی به بهره برداری می رسد.

سرپرست شرکت سهامی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: طرح مهندسی و ساماندهی رودخانه سیستان نیز با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان و با هدف کنترل سیلاب‌های سیستان، ترمیم نقاط آسیب پذیر و هدایت سیلاب به تالاب بین المللی هامون از دیگر طرح های آماده بهره برداری در مراسم فردا است.

وی بیان کرد: بهبود وضعیت آب آشامیدنی شهری و روستایی، جداسازی آب آشامیدنی و کشاورزی،‌ کنترل سیلاب‌های رودخانه سیستان و اشتغال ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم از مهمترین اهداف وزارت نیرو برای اجرای این پروژه ها است.

دلمرادی ادامه داد: وزارت نیرو دی ماه سال گذشته نیز در قالب این پویش سه پروژه افتتاحی و کلنگ زنی با اعتباری بالغ بر ۳۲۸ میلیارد تومان را در سیستان و بلوچستان عملیاتی کرد.

کد خبر: ۲۰٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha