۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
بازگشت ۲ هزار و ۳۷۰ واحد تعطیل به چرخه تولید
معاون وزیر صمت خبر داد

بازگشت ۲ هزار و ۳۷۰ واحد تعطیل به چرخه تولید

رسولیان، معاون وزیر صمت گفت: هزار و ۱۹۱ واحد راکد تاکنون راه‌اندازی شده و ۲ هزار و ۳۷۰ واحد تعطیل نیز به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش بازار، علی رسولیان معاون وزیر صمت در نشست خبری بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی بیش از یک میلیون و ۱۲ هزار نفر مشغول به کارند و ۱۱ هزار شغل نیز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷۳ سرمایه گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد گفت: ۲۱ شرکت مدیریت صادرات برای کمک به بنگاه‌ها متوسط و کوچک ایجاد شده است و همچنین ۸۳ کنسرسیوم صادراتی که ۲۴ میلیون صادرات داشته نیز ایجاد شده است.

معاون وزیر صمت با اشاره به این امر که ۵۴ پروژه در حال اجرا است، تاکید کرد: ما برای توسعه شهرک‌های صنعتی ۸۴ هزار دوره آموزشی برگزار کردیم و بیش از یک میلیون نفر در حوزه کارآفرینی شهرک‌های صنعتی مشغول هستند.

رسولیان ادامه داد: ما به دنبال تبادل تجربیات موفق از روش برگزاری تورهای صنعتی هستیم که ۲ هزار و ۳۹۵ تور صنعتی نیز برگزار کردیم و ۶۴ پایان نامه ارشد و دکتری نیز مورد حمایت ما قرار گرفته است.

شناسایی هزار و ۶۵۰ واحد دانش بنیان در کشور
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک تاکید کرد: هزار و ۶۵۰ واحد دانش بنیان در کشور شناسایی شده و نیز ۷۵۹ واحد نیز با کمک سازمان ما به واحد دانش بنیان تبدیل شده است، البته به تازگی ۲۲۹ واحد جدید دانش بنیان نیز شناسایی شده است.


وی افزود: سازمان صنایع کوچک ۷۹ واحد زمین را به دانش بنیان‌ها اختصاص داده است، همچنین ۲۳۵ رویداد استارتاپی برگزار شده و ۳۸ رویداد نیز امسال برگزار خواهد شد و ۱۴۰۰ مشاور در شهرک‌های صنعتی نیز در حال فعالیت هستند.

معاون وزیر صمت افزود: در کشور حدود ۸۵۱ شهرک صنعتی فعال وجود دارد همچنین طبق آخرین آمار تا پایان ۹ ماهه امسال ۵ هزار و ۳۷۳ واحد تولیدی در این شهرک‌ها وجود دارد.

مدیر عامل صنایع کوچک با بیان اینکه اولین شهرک میکرو الکترونیک را ارزیابی کردیم گفت: با دانشگاه‌های بزرگ مانند شریف و علم و صنعت نیز برای ایجاد پارک‌های فناوری ملاقات کردیم.

وی افزود: تاکنون ۳ هزار و ۲۰۳ قرارداد واگذاری زمین با فرد حقیقی یا حقوقی صورت گرفته است و ۲ هزار و ۶۶ واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

رسولیان با بیان اینکه سال گذشته اراضی‌های زیادی را به شهرک‌های صنعتی اضافه کردیم گفت؛ ۲ هزار و ۱۵۰ هزار واحد را به فاز صنعتی رساندیم همچنین ۴۷۴ لیتر آب صنایع را تامین کردیم.
۱۸ شهرک جدید نیز تأمین گاز شدن و همچنین فیبر نوری برای ۸ شهرک تامین شد، علاوه بر آن ۲۵۷ تصفیه خانه نیز به شهرک‌ها اضافه کردیم.

وی افزود: چهار هزار مگاوات برق را به شهرک‌ها اضافه کردیم تا دیگر شهرک‌ها مشکل برق نداشته باشند، همچنین سازمان ۱۳ هزار و ۵۰ مگاوات برق برای تامین برق صنعت و شهرک‌های صنعتی کمک کرده است.

رسولیان تاکید کرد: مشارکت برای ایجاد شهرک‌های انرژی خورشیدی در دستور کار سازمان است و به زودی در شهر قزوین شهرک انرژی خورشیدی به بهره برداری خواهد رسید، همچنین گفتنی است برای بنگاه‌های کوچک و متوسط ۱۷۰۰ واحد کارگاه برگزار کردیم.

ایجاد ۶۰۰ هکتار فضای سبز برای ایجاد شهرک‌ها
معاون وزیر صمت گفت: ۶۰۰ هکتار فضای سبز برای ایجاد شهرک‌های ایجاد کردیم. یکی از سیاست‌های ما شفافیت است به این دلیل که کل فرآیندها به صورت الکترونیک است و حتی نحوه پرداخت نیز مشخص است اگر تقاضا بیش از زمین‌های موجود باشد شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند و فعالان اقتصادی می‌توانند بدون مزایده در آن شرکت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: تعداد واحدهای راکت تولیدی کاهش ۱۴ درصدی داشته و هزار و ۱۱۹واحد راکد تاکنون راه‌اندازی شده که از این میزان ۲۶۷ واحد خارج از شهرک صنعتی و ۹۲۴ واحد داخل شهرک‌های صنعتی بوده همچنین ۲ هزارو ۳۷۰ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا، مبنی بر میزان استفاده صنایع از تسهیلات بانکی گفت: سهم صنایع کوچک از تسهیلات پایین است به طور تقریبی ۷ الی ۶ درصد تسهیلات را صنایع کوچک استفاده می‌کنند، اما تفاهم نامه‌هایی را با تعدادی از بانک‌ها امضا کردیم تا صنایع کوچک نیز از تسهیلات سهم بیشتری داشته باشند.

وی در رابطه با تامین مالی زنجیره صنایع کوچک گفت: میزان تامین مالی زنجیره برای صنایع کوچک حدود ۶۰ الی ۷۰ میلیارد تومان است.

کد خبر: ۲۰۴٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha