۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
رشد حدود ۱۳ درصدی ظرفیت نیروگاهی پس از انقلاب
وزیر نیرو مطرح کرد

رشد حدود ۱۳ درصدی ظرفیت نیروگاهی پس از انقلاب

محرابیان، وزیر نیرو گفت:­ در ابتدای انقلاب، ظرفیت تولید برق کشور فقط ۷ هزار مگاوات و کاملا وابسته به خارجی ها بود اما­ امروز­ بیش از ۹۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی داریم.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: در ابتدای انقلاب، ظرفیت تولید برق کشور فقط ۷ هزار مگاوات و کاملا وابسته به خارجی ها بود اماامروزبیش از ۹۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی داریم که علاوه بر خودکفا شدن، صادرات خدمات فنی و مهندسی ساخت نیروگاه هارا هم انجام می دهیم.

محرابیان پس از تجدید میثاق جمعی از کارکنان صنایع آب و برق با آرمان های امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با تاکید بر این که مهمترین وظیفه مسئولان، خدمت بی منت و حفظ آرمان های حضرت امام (ره) است، گفت: پس از ۴۴ سال از گذشت انقلاب اسلامی، فراز و نشیب هایی در مسیر آن وجود داشته اما مسئولانی که توانستند راه امام را دنبال کنند، باعث تدوام انقلاب شدند.

او در پاسخ به این سوال که طبق وصیت نامه امام خمینی (ره)، وزارت نیرو چه اقداماتی را برای پیشرفت کشور انجام می دهد؟، توضیح داد: تحولات صنایع آب و برق در شرایط فعلی، با اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست زیرا در بخش های مختلف، بین ۲۰ تا ۳۰ برابر رشد داشته ایم.

وزیر نیرو ادامه داد: در ابتدای انقلاب، ظرفیت تولید برق کشور فقط ۷ هزار مگاوات و کاملا وابسته به خارجی ها بود و کارشناسان داخلی صنعت برق، تنها در حد تعویض روغن ترانس، مجوز فعالیت داشتند اما امروز، بیش از ۹۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در صنعت برق داریم که نه تنها به صورت کامل خودکفا هستیم، بلکه حجم وسیعی از صادرات خدمات فنی و مهندسی ساخت نیروگاه ها در خارج از کشور را انجام می دهیم.

او همچنین گفت: تقریبا کل صنعت برق امروزه به وسیله نیروهای ایرانی اداره می شود و برخی از کشورهای همسایه و خارجی، وابسته به صنعت برق ایران هستند؛ مثلا حدود ۳۵ درصد از صنعت برق کشور عراق توسط شرکت های ایرانی ساخته شده یا نگهداری می شود.

محرابیان در پاسخ به این سوال که خود او، چه بخش هایی از وصیت نامه امام (ره) را اجرایی کرده، گفت: اینوصیت نامه دارای بخش های مختلف مثلمعنوی، خودکفایی و عدم وابستگی به دیگر کشورهاست و برای مسئولان، این اهمیت دارد که در پرتو خدمت رسانی به مردم و بدون منت، بتوانند خدمات خود را ارائه دهند.

کد خبر: ۲۰۴٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha