۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
معامله ۶۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا
در هفته منتهی به ۱۴ بهمن؛

معامله ۶۲ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

بیش از ۶۲ هزار قرارداد آتی به ارزش نزدیک ۷۵۰ میلیارد تومان در بازار قراردادهای آتی در هفته منتهی به ۱۴ بهمن دست به دست شد. صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قراردادهای آتی ایست

به گزارش بازار، ۶۲ هزار و ۳۲۳ قرارداد آتی به ارزش نزدیک ۷۵۰ میلیارد تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۴ بهمن دست به دست شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم متعلق به صندوق طلا با ۳۱ هزار و ۷۸۴ قرارداد به ارزش بیش از ۶۲۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان برای ۴ موعد تحویلی بهمن ۱۴۰۱ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۲ بود.

برای زعفران نیز ۲۹ هزار و ۲۹ قرارداد به ارزش بیش از ۱۲۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان در ۴ موعد تحویلی اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۷ بهمن دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن هزار و ۵۱۰ قرارداد به ارزش بیش از ۴.۸۵ میلیارد تومان در ۲ موعد تحویلی بهمن و اسفند ۱۴۰۱ روبه رو بود.

صندوق طلا با سهم ۵۱ درصدی در حجم بیشترین سهم را از حجم قراردادهای آتی در اختیار داشت و در جایگاه نخست ایستاد. البته به لحاظ ارزشی نیز این دارایی با سهم ۸۳ درصدی از کل معاملات قراردادهای آتی در رتبه اول بعد از صندوق طلا جای گرفت.

سهم زعفران از حجم معاملات به ۴۷ درصد و از ارزش ۱۶ درصد بود.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha