۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
استفاده از توانمندی‌ بخش خصوصی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاکید کرد

استفاده از توانمندی‌ بخش خصوصی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست از توانمندی‌های بخش خصوصی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بهره جویند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در نشست ویدئوکنفرانسی ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که با حضور مدیران کل منابع طبیعی استان‌ها و ستاد سازمان برگزار شد، پس از شنیدن گزارش عملکرد مدیران کل منابع طبیعی منطقه سه کشور در خصوص آماده‌سازی و تجهیز نهالستان‌ها جهت تولید نهال اعلام کرد: تولید و کاشت یک میلیارد درخت یک حرکت مردمی است و طیف‌های مختلفی از اقشار مردم در این پویش اجتماعی حضور دارند و ما ناگزیریم با توجه به شرایط اقلیمی کشور و وجود عوامل تهدید در منابع طبیعی و محیط زیست پویش درختکاری را در کنار دیگر اقدامات منابع طبیعی اجرایی کنیم.

وی از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست از توانمندی‌های بخش خصوصی در این امر مهم بهره جسته و زمینه را برای مشارکت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی فراهم کنند.

هماهنگی با سازمان آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت جامعه دانش‌آموزی در امر کاشت نهال، مشارکت فعال در روز ۲۲ بهمن و برپایی غرفه جهت توزیع نهال بین اقشار مختلف مردم و حضور مدیران در صدا و سیمای استان و اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به اهمیت درختکاری و همچنین مستندسازی اقدامات انجام شده با تعیین موقعیت جغرافیایی و محل کاشت درخت از مهمترین تاکیدات نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این نشست بود.

گفتنی است؛ تولید و کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یک اقدام اجتماعی و مردمی از کارهای مهم سازمان منابع طبیعی است که به مدت چهار سال با حمایت دولت و مشارکت مردم و علاقه‌مندان به منابع طبیعی و محیط زیست در کشور اجرایی می‌شود.

در این راستا، جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت به دلیل اهمیت موضوع هر روز صبح در سازمان منابع طبیعی به ریاست رییس سازمان و روزهای دوشنبه هر هفته در وزارت جهاد کشاورزی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۰۴٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha