۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
شورای عالی صادرات فعال‌تر شود
دبیرکل اتاق ایران:

شورای عالی صادرات فعال‌تر شود

رمضانی دبیرکل اتاق ایران در نشست کارگروه انتخاب صادرکننده برتر در اتاق ایران، خواستار فعال‌تر شدن شورای عالی صادرات شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، روز ملی صادرات ۲۹ مهرماه هرسال با تقدیر از صادرکنندگان نمونه کشور برگزار می‌شود و از سال گذشته با اعلام رضا رحمانی وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد تا این مراسم از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شود.

در همین راستا کارگروه انتخاب صادرکننده برتر در اتاق ایران به ریاست علی ملایی سرپرست معاونت کسب‌وکار اتاق ایران تشکیل شده است.

در اولین نشست این کارگروه با حضور محمدرضا رمضانی دبیر کل اتاق ایران، نمایندگان سازمان توسعه تجارت، گمرک و معاونت استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران در سال ۹۹، اقدامات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این حوزه و شاخص‌های عمومی ارزیابی صادرکنندگان نمونه در سال جاری را تشریح شد.

رمضانی دبیر کل اتاق ایران در توضیح بیشتر اقدامات انجام‌شده از سوی اتاق ایران اظهار داشت: اتاق ایران با ارسال دعوت‌نامه‌ای به روسای سه قوه در نظر دارد تا در آخرین سالی که مراسم روز ملی صادرات در دولت دوازدهم برگزار می‌شود، میزبان رئیس‌جمهور باشد تا دغدغه‌های صادرکنندگان در حضور ایشان نیز مطرح شود.

دبیر کل اتاق ایران در ادامه بر ضرورت توسعه بازارهای صادراتی، به‌ویژه در کشورهای همسایه و فعال‌تر شدن شورای عالی صادرات تأکید کرد. او در همین زمینه افزود: زمانی، جلسات شورای عالی صادرات به‌طور مرتب برگزار و نتایج بسیار خوبی هم از این جلسات حاصل می‌شد. اما در حال حاضر این شورا بر خلاف روال قبل چندان فعال نیست.

رمضانی همچنین بر بررسی راهکارهای توسعه صادرات به‌خصوص در حوزه قانون‌گذاری تأکید داشت.

او در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، به تشریح برخی از اقدامات اتاق ایران در راستای مقابله با خسارت‌های اقتصادی ناشی از این ویروس پرداخت و از کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای مبارزه با کرونا سخن گفت.

در ادامه این نشست شاخص‌های عمومی ارزیابی برای انتخاب صادرکنندگان نمونه در سال ۹۹، از سوی علی ملایی سرپرست معاونت کسب‌وکار اتاق ایران مطرح و حاضران در نشست به بیان نظرات خود درباره روند ارزیابی صادرکنندگان پرداختند.

کد خبر: ۲۰٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha