۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
۱۱ هزار واحد مسکن ملی در گیلان احداث می شود
استاندار گیلان:

۱۱ هزار واحد مسکن ملی در گیلان احداث می شود

رشت - زارع، استاندار گیلان تعهد این استان در طرح اقدام مسکن را ساخت ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی با کارگزاری بنیاد مسکن بیان کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای مسکن و کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان گفت: با توجه به شرایط ناشی از تحریم های غیرقانونی استکبار جهانی علیه مردم و کشورمان، نابسامانی هایی در بازار مسکن ایجاد شد.

وی با اشاره به درخواست اقشار مختلف جامعه به ویژه قشرهای آسیب‌پذیر که متقاضیان عمده مسکن مهر بودند، بر ضرورت تلاش دستگاه های اجرایی متولی و بانک مسکن با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور تحویل واحدهای مسکونی مسکن مهر به متقاضیان و بهره‌برداران در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی سال جاری تاکید کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن دولت می‌تواند در بخش عمومی تاثیرگذار باشد، گفت: با اقدامات خوب صورت گرفته در برش استانی طرح اقدام ملی مسکن، گیلان جزو استان های بالای کشور بوده که انتظار می‌رود در اجرای آن تسریع شود.

وی تعهدات استان در طرح اقدام ملی را افزون بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی با کارگزاری بنیاد مسکن عنوان و اضافه کرد: تمهید مقدمات تامین زمین در بخش عمده تعهدات، صورت گرفته که انتظار می‌رود در خردادماه امسال فراخوان این موضوع انجام گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی فعالیت‌هایی همچون شهرک های گلخانه‌ای گفت: انتظار می‌رود دستگاه های تخصصی براساس سیاست های توسعه‌ای استان، اسناد بالادستی و متناسب با آمایش سرزمین، فعالیت کاربری های مرتبط را به صورت تجمیعی در چند شهرستان تعریف کنند.

زارع به ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج از محدوده و حریم شهرها و ایجاد آسیب های اجتماعی نیز اشاره و اضافه کرد: لازم است به مسئله سیما و منظر شهری توجهی ویژه شود چرا که موضوع گردشگری همواره یکی از رویکردهای توسعه استان محسوب است.

کد خبر: ۲۰٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha