۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
تأکید بر اجرای پروژه‌های همکاری بین ایران و ونزوئلا
در دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ونزوئلا مطرح شد

تأکید بر اجرای پروژه‌های همکاری بین ایران و ونزوئلا

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار وزیر امور خارجه ضمن ابلاغ سلام به رهبر انقلاب و رئیس جمهور ایران گفت: در سال جدید باید پروژه‌های همکاری را با قدرت پیگیری کنیم.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و در مقصد دوم سفرش به آمریکای لاتین در کاراکاس حضور دارد، شامگاه جمعه ۱۴ بهمن ماه به وقت محلی و در ادامه دیدارها با مقامات ونزوئلا با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

مادورو در این دیدار ضمن خیرمقدم به امیرعبداللهیان و هیأت همراه و ابلاغ سلام گرم به رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، گفت: سفر شما در یک فرصت مغتنم انجام شده است.

وی افزود: سال جدید را باید با توان و قدرت بیشتری شروع کرده و پروژه‌های همکاری را با قدرت پیگیری کنیم.

نیکلاس مادورو نیز ضمن اشاره به تجربیات دو کشور در مواجهه با چالش‌های مشترک، بر لزوم تقویت و تحکیم همکاری‌ها تأکید کرد.

مادورو ایران و ونزوئلا را دو کشور شجاع و ضد امپریالیسم خواند.

امیرعبداللهیان هم در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم آیت‌الله رئیسی به همتای ونزوئلایی و ابراز خرسندی از دیدار مجدد با مادورو، گفت: سفر شما به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطف جدیدی بود.

وزیر خارجه اجرای سریع تفاهمات فیمابین در مسیر تقویت همکاری‌ها را امری مهم برشمرد.

طرفین ضمن مرور روند همکاری‌ها، تقویت و نظارت بر پروژه‌ها و شتاب بخشیدن بِه اجرای آنها و نیز هوشیاری در دفاع از منافع ملی خود در مقابل فشارهای خارجی را مورد تاکید قرار دادند.

طرفین همچنین از افزایش تماس‌ها و تبادل نظر بین مقامات دو کشور استقبال کردند.

در این ملاقات، مقامات عالی سیاسی و اقتصادی ونزوئلا از جمله خانم دلسی رودریگز معاون اجرایی و خانم خیمنس معاون علوم و فناوری رئیس جمهور، «ویلمر کاست» وزیر کشاورزی، رامون ولاسکز وزیر حمل و نقل و مسؤول کمیسیون مشترک و برخی دیگر مقامات حضور داشتند.

گفتنی است، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ۲۰ خرداد ماه سالجاری به تهران سفر کرد و در این سفر سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا امضا شد.

امیرعبداللهیان پیش از این با وزیر خارجه و وزیر نفت ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این به موریتانی و نیکاراگوئه سفر کرده بود.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha