۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
۸۰ درصد تعهد اشتغال استان سمنان در بخش کشاورزی محقق شد
معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

۸۰ درصد تعهد اشتغال استان سمنان در بخش کشاورزی محقق شد

سمنان- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۸۰ درصد تعهد اشتغال استان در بخش کشاورزی محقق شد، گفت: در تلاشیم تا این میزان در سال جاری افزایش یابد.

خدابخش عرب در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۸۰ درصد تعهد اشتغال استان سمنان در بخش کشاورزی محقق شد و می‌کوشیم تا این میزان در سال جاری بهبود یابد، بیان کرد: یک هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در بخش کشاورزی استان سمنان طی سال ۹۸ ایجاد شد.

وی بابیان اینکه این میزان اشتغال به‌خصوص در شاهرود و میامی توانست کمک شایانی به کاهش بیکاری کند، بیان کرد: بیشترین میزان اشتغال‌زایی بخش کشاورزی در سال گذشته با ۴۶۳ فرصت شغلی مربوط به شاهرود بوده است.

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان شیوع کرونا و تعطیلی واحدهای تولیدی را عامل عدم تحقق ۱۰۰ درصدی میزان تعهد اشتغال در بخش کشاورزی استان سمنان دانست و گفت: با توجه به کاهش کرونا و افزایش بارندگی‌ها امیدواریم امسال شرایط برای اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی بهبود یابد.

عرب بابیان اینکه اشتغال بخش کشاورزی کمک شایانی به عدم مهاجرت روستائیان به شهرهای استان سمنان می‌کند، افزود: زنبورعسل، گلخانه، باغات، دام و طیور، زراعت، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی ازجمله فرصت‌های اشتغال‌زایی کشاورزی در سطح استان سمنان بوده‌اند.

کد خبر: ۲۰٬۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha