۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
نرخ مالیات روبه کاهش است
وزیر اقتصاد و امور دارایی:

نرخ مالیات روبه کاهش است

بابل- وزیر اقتصاد و دارایی کاهش نرخ مالیات را از دستاوردهای دولت بیان کرد و گفت: نرخ مالیات طی یکسال دو بار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید احسان خاندوزی عصر جمعه در نشست با فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به ارتقای رشد صادرات غیرنفتی و سرمایه گذاری در کشور و مازندران اظهار داشت: نرخ مالیات طی یکسال گذشته از ۲۵ به ۲۰ کاهش دادیم و کاهش به ۱۸ درصد در دستور کار است.

وی با بیان این که تاکنون نظام ممیز محوری وجود داشت، گفت: اکنون نظام مالیاتی به نظام اطلاعاتی سوق پیدا کرده است و این سبب شده تا میزان وصولی مالیات رشد داشته باشد.

وی با عنوان این که دولت درتلاش است تا از صاحب نیروگاه برق را با قیمت بالاتری بخرد و آن را با قیمت ترجیحی به صنعت تحویل دهد، گفت: در این وضعیت مسئله مالیات امری بسیار مهم به شمار می رود.

خان دوزی با بیان این که مازندران قطب کشاورزی کشور به شمار می رود، گفت: باید قیمت برای کشاورز به صرفه باشد تا تولید حفظ شود و از سوی دیگر باید قیمت به گونه ای باشد تا مصرف کننده نیز رضایت داشته باشد از این رو باید به مالیات توجه کرد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی یادآور شد: سیاست گذاری در اقتصاد مبتنی بر بده و بستان است و باید در اقتصاد به ههمه ذینفعان توجه ویژه ای داشت و مسائل را حل کرد.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha