۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
بهره برداری از ۳۷۲ طرح با اشتغالزایی ۱۱ هزار نفری در شهرک‌های صنعتی کشور

بهره برداری از ۳۷۲ طرح با اشتغالزایی ۱۱ هزار نفری در شهرک‌های صنعتی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به برنامه ریزی برای بهره برداری از ۳۷۲ طرح با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش بازار، علی رسولیان افزود: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۲۲ هزار و ۸۰۴ میلیارد تومانی (۶۲ میلیون و ۹۱۰ هزار دلاری) آماده بهره برداری شده است که زمینه اشتغال به کار ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: تعداد ۱۵۹ طرح از طرح‌های یاد شده مربوط به استان آذربایجان شرقی است که بیشترین تعداد طرح در بین استان‌های کشور است.

وی ادامه داد: پس از آن استان‌های گلستان با ۲۲ طرح و سمنان با ۱۵ طرح در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

رسولیان گفت: بیشترین میزان سرمایه گذاری ریالی انجام شده در ۶ طرح استان اصفهان با ۶ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان انجام شده و پس از آن، خراسان رضوی با ۲ هزار و ۷۰۷ میلیارد تومان بابت هشت طرح و زنجان با ۲ هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان بابت ۶ طرح در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: بیشترین میزان اشتغالزایی طرح‌های یاد شده در استان آذربایجان شرقی با ۲ هزار و ۶۹۹ نفر پیش بینی می‌شود.

معاون وزیر صمت همچنین گفت: واحدهای صنعتی بهره بردار مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تهران نیز در ایام الله دهه فجر هشت طرح قابل افتتاح دارند که ۷۹۰ میلیارد تومان بابت آن‌ها سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال به کار ۷۴۵ نفر را فراهم خواهد کرد.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha