۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
هزار و ۲۰۰ مسکن ویژه محرومان در گیلان ساخته می شود
رئیس سازمان بنیاد مستضعفان:

هزار و ۲۰۰ مسکن ویژه محرومان در گیلان ساخته می شود

رشت- رئیس سازمان بنیاد مستضعفان گفت: با همت این بنیاد هزار و ۲۰۰ مسکن محرومان در گیلان احداث می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، پرویز فتاح در نشست بررسی مسائل در استانداری گیلان با بیان اینکه توزیع ۱۳۵ هزارمین سند بنیاد علوی یک اقدام مهم در راستای محرومیت‌زدایی در کشور بوده است، اظهار کرد: از دیروز توفیق داشتیم در بین مردم شهید پرور گیلان باشیم و امروز مراسم خوبی در خصوص اعطای سند بنیاد علوی همزمان با چندین استان کشور برگزار شد.

فتاح با اشاره به پیگیری مصوبات سفر گذشته به گیلان در خصوص پیگیری وضعیت کارخانه سیمان دیلمان و سیاهکل گفت: مقرر شد ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز جاده سیاهکل به دیلمان و ۱۰‌میلیارد هم به بهزیستی و کمیته امداد آن دو محل تخصیص یابد که این اعتبار قطعی بوده و لازم الاجرا بوده و در این خصوص اقداماتی هم در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه برای تعیین اراضی به منظور ساخت نهضت مسکن ملی باید تمامی موارد از جمله کاربری کشاورزی و آب و برق گاز در نظر گرفته شود، تصریح کرد: علاوه بر ۱۸ هکتار زمینی که ازسوی بنیاد برای نهضت ملی مسکن در گیلان اختصاص یافته ، اگر مسئولان استانی هر زمین دیگری از بنیاد را برای ساخت مسکن مناسب تشخیص دادند، این بنیاد آمادگی دارد به این طرح ملی در گیلان اختصاص دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور از ساخت یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومین در گیلان تا انتهای سال آینده خبر داد و گفت: با همکاری بهزیستی و کمیته امداد و با مشارکت بنیاد مستضعفین مقرر شد یک‌هزار و ۲۰۰مسکن‌محرومین در گیلان احداث شود.

فتاح با اشاره به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به محرومان توسط بنیاد مستضعفین افزود: با توجه به محدودیت موجود توسط بانک‌ها در این سفر ۲۰ میلیارد دیگر تسهیلات قرض الحسنه به محرومان و همچنین ۱۰ میلیارد تومان به بهزیستی و ۱۰ میلیارد تومان به کمیته امداد به صورت بلاعوض اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان هیچ مشکلی از اهدای زمین به صورت عام المنفعه در کشور ندارد، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، بنیاد مستضعفان به شرط احداث، زمین در اختیار استان گیلان قرار خواهد داد.

کد خبر: ۲۰۴٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha