۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
شناسایی ۲ کانون انتشار ملخ در شهرستان کرج
مدیر جهاد کشاورزی کرج خبر داد

شناسایی ۲ کانون انتشار ملخ در شهرستان کرج

کرج - صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه بارندگیهای اخیر و وضعیت مناسب پوشش گیاهی مراتع و مزارع موجب ظهور زودهنگام برخی آفات شده است، گفت: در پایش های کنترل مزارع دو کانون انتشار ملخ شناسایی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی البرز، اسماعیل صارمی اظهار کرد: در بازدید های متعدد و پایش مداوم مزارع شهرستان کرج کانون های آلوده و مراکز انتشار ملخ های بومی بی بال در روستاهای نوجان و دروان شناسایی و تراکم گیری آفت مذکور انجام شد.

صارمی افزود: حسب دستور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز مبنی بر اقدام مشترک ادارات جهت کنترل ملخ بومی و ضمن هماهنگی با مدیریت حفظ نباتات استان و اداره منابع طبیعی شهرستان، اقدامات پیشگیرانه توسط کارشناسان اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرج انجام شد.

وی اظهار کرد: در تراکم گیری آفت مذکور، مشاهده شد که پوره ملخ سن سه و چهار با تراکم هفت الی ۱۲ عدد در مترمربع در حال ریزش به مراتع و باغات است که نهایتا مبارزه شیمیایی در سطح شش هکتار از حاشیه باغات و روستاها و همچنین با حفر کانال آب و روغن و استفاده از تله های تشتکی و نوری در مراتع و اراضی ملی توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان انجام شد.

صارمی افزود: در این اقدام ۲۴ لیتر سم فنیتروتیون  به صورت رایگان از سوی جهاد کشاورزی تحویل دهیاران روستاهای دروان و نوجان شد و مشترکا توسط دهیاری و منابع طبیعی سمپاشی علیه این آفت انجام شد.

کد خبر: ۲۰٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha