۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
بیش از ۵ هزار تن کلزا در گلستان برداشت شد
معاون سازمان جهادکشاورزی گلستان:

بیش از ۵ هزار تن کلزا در گلستان برداشت شد

گرگان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با بیان این که تاکنون برداشت محصول در دو هزار و ۴۰۹ هکتار از اراضی استان انجام شده است، از خرید تضمینی و برداشت بیش از پنج هزار تن کلزا خبر داد.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد:باد و طوفان هفته جاری به بخشی از مزارع کلزای مناطق شمالی استان خسارت وارد کرده و کارشناسان در حال برآورد خسارات وارده هستند.

وی با بیان این که امسال بری خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان گلستانی ۵۰ مرکز خرید دائر می‌شود، افزود: در سال زراعی جاری حدود ۵۹ هزار هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۰۶ هزار تن محصول برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه برداشت کلزا در استان آغاز شده و تا اواخر خردادماه در استان ادامه دارد، بیان کرد: تا صبح سه‌شنبه (دیروز) ۱۷ مرکز خرید در استان فعال و پنج هزار و ۳۰۰ تن محصول خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برداشت محصول از سطح دو هزار و ۴۰۹ هکتار از اراضی کلزای استان انجام شده است، اضافه کرد: کلزای تولیدی اراضی شمالی استان و به ویژه در شهرهای گمیشان، بندرترکمن، آق قلا و گنبدکاووس آماده برداشت است.

کد خبر: ۲۰٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha