۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
 جبران زیان شرکت‌های خودروساز با واگذاری| بهترین روش فروش خودرو چیست؟
مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن:

جبران زیان شرکت‌های خودروساز با واگذاری| بهترین روش فروش خودرو چیست؟

علیمرادلو، مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت: بهترین روش فروش خودرو در شرایط فعلی عرضه آن در بورس کالا است.

به گزراش بازار به نقل از ایبنا، بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن؛ بیان کرد: هم اکنون با توجه به وضعیت صنعت خودرو بهترین روش برای فروش آن عرضه در بورس کالا است، البته این انتخاب دارای ایراداتی است، اما برای وضعیت کنونی صنعت خودرو بهترین انتخاب است.

وی ادامه داد: عرضه خودرو قاعدتا باید در شبکه فروش صورت بگیرد، اما فروش اینترنتی یا قرعه کشی بازار را متلاطم کرده بود و به دنبال آن رانتی ایجاد می‌شد که شرکت‌ها ضرر می‌کردند، در این شرایط بورس توانست راه حلی ایجاد کند، مسئولان بورس و وزیر اقتصاد نیز نظر بر این داشتند که عرضه خودرو در بورس کالا ادامه پیدا کند.

ثبات در حوزه قیمت‌ها با عرضه خودرو در بورس کالا
مدیرعامل گروه بهمن خودرو در پاسخ به این پرسش که چه عواملی منجر به کاهش قیمت خودرو می‌شود؟ بیان کرد: از اصلی‌ترین مواردی که باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود تولید است و وزارت صمت باید موانع را از پیش روی تولیدکنندگان بردارد تا تولید ادامه پیدا کند. البته عرضه خودرو در بورس کالا و حذف قیمت گذاری دستوری می‌تواند ثباتی در حوزه قیمت‌ها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی صنعت خودرو تصدی گری دولت است، بیان کرد: باید تصدی گری به خود سهامداران شرکت‌های خودروسازی واگذار شود، چون بخش خصوصی بر اساس منافع خود و حفظ بازار اقداماتی را انجام می‌دهد که منجر به ایجاد تعادل می‌شود.

جبران زیان شرکت‌های خودروساز با واگذاری
علیمرادلو با بیان اینکه بهترین واگذاری‌های می‌تواند در قسمت زیرمجموعه خودروسازی‌ها اتفاق بیفتد، گفت: بنا بر عقیده خودم موافق نیستم که سهام خودروهای ۵ الی ۶ درصدی ایران خودرو و ۱۶ درصدی سایپا، عرضه شود بلکه مشکل اصلی، سهام‌هایی است که خود شرکت‌ها درون آن سرمایه گذاری دارند که در صورت واگذاری آن‌ها، هم قدرت بخش خصوصی افزایش پیدا می‌کند و هم پول به خود شرکت‌ها باز می‌گردد و شرکت‌ها می‌توانند با این واگذاری بخشی از زیان خود را جبران کنند.

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، در پایان تاکید کرد: بهترین راه حل برای وضعیت فعلی فروش خودرو، عرضه آن در بورس کالا است، اما اگر شرایط به تعادل نزدیک شود باید فروش خودرو مانند سایر نقاط دنیا در شبکه خود انجام شود.

کد خبر: ۲۰۴٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha