۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
افتتاح ۱۴ پروژه آبفا در دامغان | ۲ مجتمع آبرسانی روستایی احداث می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افتتاح ۱۴ پروژه آبفا در دامغان | ۲ مجتمع آبرسانی روستایی احداث می‌شود

دامغان- حمیدی معاون عمرانی استاندار سمنان از افتتاح ۱۴ پروژه در حوزه آب و فاضلاب در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: ۳۴۴ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ها هزینه شده است.

محمد حمیدی در حاشیه سفر وزیر نیرو به استان سمنان و در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در راستای ارتقای آبرسانی به شهرستان دامغان ۱۴ پروژه در ایام الله دهه فجر افتتاح خواهد شد، بیان کرد: ۳۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای این طرح ها هزینه شده است همچنین امروز با حضور وزیر نیرو یک طرح نیروگاه خورشیدی نیز با اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه دو پروژه آبرسانی در شهرستان دامغان طی ایام دهه فجر با حضور مسئولان کلنگ زنی می‌شود، افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه خواهد شد و امیدواریم که به زودی شاهد بهره برداری از آنها باشیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه فاز اول طرح فاضلاب شهری دامغان نیز امروز به بهره برداری رسید، بیان کرد: شهرستان دامغان امروز میزبان وزیر نیروی کابینه سیزدهم بود تا فاز نخست فاضلاب شهری این شهرستان به بهره برداری برسد.

حمیدی بیان داشت: فاز اول تصفیه خانه فاضلاب دامغان در فاز اول هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب تصفیه معادل ۱۲۰ لیتر در ثانیه را دارد و برای افتتاح و بهره برداری این پروژه ۱۲ میلیارد تومان اعتبار و از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

دو پروژه آبرسانی در شهرستان دامغان طی ایام دهه فجر با حضور مسئولان کلنگ زنی می‌شود

وی افزود: فاضلاب در راستای بازچرخانی و استفاده از آب خاکستری بسیار در استان خشک سمنان اهمیت دارد اما متاسفانه آنطور که آبفای سمنان اعلام کرده ۳۱ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش فاضلاب قرار دارند که توسعه این امر باید در دستور کار باشد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه دو مجموع آبرسانی نیز در دو روستای کوه زر و تویه دروار از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای تامین آب شرب پایدار احداث شده است، گفت: به زودی این طرح‌ها بهره برداری خواهند شد تا بتوانیم آب مورد نیاز مردم این دو روستا را تامین کنیم.

حمیدی همچنین افزود: در مجموع کل استان سمنان و در ایام الله دهه فجر ۹۴ پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید که بخش اعظم آنها تلاش برای تامین آب مورد نیاز مردم است.

کد خبر: ۲۰۴٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha