۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
۹ هزار کارگر لرستانی آسیب دیده از کرونا بیمه بیکاری دریافت می‌کنند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

۹ هزار کارگر لرستانی آسیب دیده از کرونا بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

لرستان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۹ هزار و ۶۸ کارگر لرستانی که از بحران شیوع کرونا آسیب دیده‌اند بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری برای آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان برخی واحدهای اقتصادی لرستان از جمله رستوران‌ها و مراکز گردشگری و... تعطیل و کارگران این واحدها بیکار شدند.

وی افزود: از اسفند ماه سال گذشته اعلام شد کارگران واحدهای تعطیل شده برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه ثبت نام کنند که تاکنون ۱۴ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که پس از پالایش صورت گرفته، ۹ هزار و ۶۸ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: از روز گذشته ارسال پیامک برای این افراد آغاز شده و مشمولان دریافت بیمه بیکاری ۱۲ ساعت پس از دریافت پیامک فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند و پس از ۲۴ ساعت بررسی صورت می‌گیرد و عید فطر حقوق بیمه بیکاری این افراد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی بیان کرد: ۱۰ خرداد ماه آخرین مهلت ثبت نام تسهیلات یک میلیون تومانی برای یارانه بگیران است، ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در سطح کشور مشمول دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی هستند که تاکنون ۲۰ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۶۸ خانوار این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

آشتاب تصریح کرد: واحدهای اقتصادی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند نیز از طریق وزارت خانه پیامکی دریافت می‌کنند که می‌توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند و از تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی بهره‌مند شوند، همچنین واحدهای اقتصادی که تعطیلی اجباری داشته‌اند می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه کارا تسهیلات ۱۶میلیون تومانی را دریافت کنند.

کد خبر: ۲۰٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha