۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
انتقاد از تداوم بی توجهی به حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

انتقاد از تداوم بی توجهی به حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا

تداوم بی‌توجهی به حوزه حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا آن هم در شرایطی که کشورهای همسایه با صرف هزینه‌های کلان و مدیریت منظم و یکپارچه به دنبال ربودن سهم ترانزیت کالا ایران در منطقه هستند، صحیح نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان، با اشاره به نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی گفت: این نشست با هدف بررسی آخرین وضعیت اقدامات وزارت‌ راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف عمرانی به ویژه حوزه ترانزیت کالا و حمل و نقل ریلی برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در نشست مذکور مسئولان مربوطه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود ارائه کردند که به دلیل ضعف‌های جدی و نکات مهم مغفول مانده در برنامه‌ها، مسائل مطروحه نیازمند بحث و بررسی دقیق در تمامی ابعاد بود.

وی ادامه داد: متاسفانه فرصت کافی برای بررسی موضوعات کلان و اساسی مرتبط با وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل ریلی و اظهار نظر کارشناسی نمایندگان مجلس و نکته نظراتی که مستقیما خواست و مطالبه مردم و در راستای منافع کشور است، داده نشد و مسئولان تکلیف گزارشی سطحی و تکراری ارائه کردند.

شاوردیان در ادامه با اشاره به نقش پر رنگ حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا در آینده اقتصادی کشور از کم توجهی مسئولان وزارت راه و شهرسازی به این مهم ابراز گلایه کرد و افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس به دلیل اهمیت موضوع پس از جلسه با وزیر و سایر دستگاه‌های اجرایی به وزارت‌ راه رفته تا پیش از آغاز بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آتی، فهم مشترکی میان مجلس و دولت پیرامون چالش‌ها و ضعف‌های موجود ایجاد و مسائل با حساسیت بیشتری بررسی شود اما جلسه در حد انتظار نبود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در نشست با مسئولان وزارت راه اهتمام کافی برای حل مشکلات مردم و اراده‌ای برای رفع انفعال مدیریتی در شرکت راه آهن که منجر به رشد منفی حمل بار از شبکه ریلی شده دیده نشد! تداوم بی‌توجهی به حوزه حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا آن هم در شرایطی که کشورهای همسایه با صرف هزینه‌های کلان و مدیریت منظم و یکپارچه به دنبال ربودن سهم ترانزیت کالا ایران در منطقه هستند، صحیح نیست.

کد خبر: ۲۰۳٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha