۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
آغاز به کار مراجع حل اختلاف کارگری در استان قزوین
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین خبر داد:

آغاز به کار مراجع حل اختلاف کارگری در استان قزوین

قزوین–مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: مراجع حل اختلاف کارگری در استان که براثر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کار و رفاه اجتماعی قزوین، رضا گروسی افزود: هر گونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر یا کارآموز که ناشی از اجرای قانون و سایر مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی کار باشد در صورت سازش نشدن، از طریق هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش شش درصدی دادخواست‌های کارگری قزوین در سال گذشته، گفت: در سال ۹۷ سه هزار و ۷۹۶ دادخواست کارگری در موضوعات مختلف به اداره کل رسید که از این تعداد سه هزار و ۵۳۹ پرونده در هیئت تشخیص بررسی شد و هزار و ۸۶۹ مورد به هیات حل اختلاف رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین اضافه کرد: تعداد دادخواست‌های کارگری استان در سال ۹۸ به سه هزار و ۵۶۴ مورد کاهش یافت که از این تعداد سه هزار و ۲۸۲ پرونده در هیات تشخیص مورد بررسی قرار گرفت و هزار و ۷۸۸ مورد به هیئت حل اختلاف ارجاع شد.

گروسی با اشاره به دلایل کاهش دادخواست‌ها در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اعضای مراجع حل اختلاف، ایجاد واحد مشاوره و پاسخگویی دادخواست‌های کارگری در تمام ادارت قبل از طرح دعوا، فعالیت و راهنمایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و ایجاد تعامل میان کارگر و کارفرما از جمله دلایل کاهش دادخواست‌ها بوده‌اند.

کد خبر: ۲۰٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha