۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
پیامد معاملات ورق گرم در قیمت پروفیل

پیامد معاملات ورق گرم در قیمت پروفیل

بازار آهن و فولاد روز گذشته نوسانات متعددی را تجربه کرده به طوری که بسیاری از مبادی فروش قیمت آهن آلات را ثابت اعلام کردند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، بازار آهن و فولاد روز گذشته نوسانات متعددی را تجربه کرده به طوری که بسیاری از مبادی فروش قیمت آهن آلات را ثابت اعلام کردند اما شمار زیادی از شرکت‌ها نیز افزایش قیمت داشتند.

بازار ارز نوسان چندانی نداشت و با حفظ کانال ۴۴ هزار تومانی تحرکات جزئی را تجربه کرد، به طوری که هر دلار در بازار آزاد ۴۴ هزار و ۳۳۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن
روز گذشته قیمت میلگرد در غالب کارخانه‌ها ثابت اعلام شد و شماری نیز افزایش ۵۰ الی ۳۰۰ تومانی را در نرخ محصولات خود اعمال کردند. قیمت میلگرد روز گذشته بین ۱۹ هزار و ۴۰۰ الی ۲۱ هزار تومان اعلام شد و نرخ متوسط آن نیز ۲۰ هزار و ۳۱۰ تومان بود.

قیمت روز پروفیل با افزایش چشمگیر ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ تومانی همراه بود و شماری از کارخانه‌ها فروش خود را بستند. قیمت قوطی آهن ضخامت ۲ میلیمتر به کانال ۳۲ هزار تومان رسید، گفتنی است معاملات ورق کلاف گرم مبارکه در بورس کالا علت اصلی افزایش چشمگیر قیمت پروفیل بود. قیمت روز لوله گازی، مبلی و سایر لوله‌ها نیز افزایش قیمت داشتند که حدود ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومان برآورد شد.

قیمت تیرآهن نیز با افزایش ۱۰ الی ۱۵۰ هزار تومانی همراه بود اما در عین حال در برخی کارخانه‌ها ثبات قیمت نیز مشاهده شد. قیمت روز نبشی و ناودانی نیز در شماری از شرکت‌ها افزایش ۱۰۰ تومانی داشت، همچنین شمار زیادی نیز قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند و تعدادی نیز ۲۰۰ تومان قیمت‌ها را کاهش دادند.

قیمت ورق سیاه کارخانه فولاد مبارکه و اکسین در برخی ضخامت‌ها افزایش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی داشتند اگرچه چند کارخانه هم قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند. قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی هم عمدتا ثابت بودند.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است که حدود ۸۳ هزار و ۶۰۰ تن شمش بلوم عرضه شد که ۱۵۶ هزار و ۳۱۰ تن برای این محصول تقاضا ثبت شد. نرخ متوسط شمش حدود ۱۶ هزار و ۳۸۰ تومان گزارش شد. برای تختال C هم ۲۹ هزار تن تقاضا ثبت شد و نرخ میانگین آن نیز ۱۸ هزار و ۱۲۰ تومان اعلام شد.

همچنین برای حدود ۳۳۷ هزار تن ورق گرم فولاد مبارکه تقاضای ۴۰۷ تنی ثبت شد که کل این محصول معامله شد. نرخ تعیین شده برای ورق گرم ۱۸ هزار و ۶۸۹ تومان بود که با توجه به رقابت ۴۴ درصدی برای این محصول، نرخ آن به ۲۷ هزار تومان رسید که تقریبا هم‌قیمت بازار برآورد شد.

نرخ کشف شده ورق گرم در عرضه پیشین ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان بود اما در عرضه روز گذشته افزایش قیمت یافت که علت آن را می‌توان در اعتباری بودن عرضه این محصول جست‌وجو کرد. گفتنی است تحویل ورق گرم دیروز حدود ۳ ماه دیگر یعنی فروردین ماه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

گفتنی است عدم توجه به عرضه تلفیقی این محصول در بورس کالا به التهابات قیمتی در چند ماه اخیر منجر شده است که نتیجه آن در بورس دیروز هم مشهود بود.

در ماه جاری حدود ۳۳۷ هزار تن ورق گرم در بورس عرضه شده تقاضای ثبت شده برای آن ۳۹۸ هزار و ۶۰۰ تن است. میزان تقاضا با میزان میزان عرضه فاصله چشمگیری ندارد، اما نیاز صنایع مختلف به این محصول بنیادی و اساسی به رونق بازار این محصول منجر شده و رقابت ۴۴ درصدی را در بورس روز گذشته رقم زده است.

امروز نیز ۲۱ هزار و ۸۵۰ تن انواع ورق‌ها در بورس کالا عرضه می‌شود که ورق گالوانیزه G با حجم ۱۶ هزار و ۵۰ تنی و قیمت ۳۶ هزار و ۱۵۸ تومان تعیین شده است. عرضه امروز ورق گالوانیزه افزایش قیمت ۱/۵ درصدی دارد اما حجم آن ۲۰/۹ درصد کاهشی است، همچنین حدود ۸۰۰ تن نیز ورق سرد B عرضه می‌شود که قیمت آن ۳۰ هزار و ۹۱۷ تومان در نظر گرفته شده است. گفتنی است حجم این محصول نیز حدود ۸۸ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۲۰۳٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha